آرشیو سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۱۹
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی: قبوض برق خانگی ماهانه می شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به احتمال زیاد قبوض صادره برق در بخش خانگی یک ماهه می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی ضامن یکشنبه شب در جلسه هدفمندسازی یارانه های بخش برق اظهار داشت: با توجه به اینکه هدفمند کردن یارانه ها اثر مستقیم بر مدیریت مصرف انرژی الکتریکی دارد، پیش بینی می شود با اعمال مدیریت مصرف مشترکان در تعرفه های مختلف، پیک بار مصرفی استان تغییر محسوسی نکند.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها پیش بینی می شود که مصرف برق در بخش خانگی کاهش یابد، تاکید کرد: نظرات کارشناسی باید پس از اعلام رسمی نرخ های برق باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه پیک بار سال آینده با توجه به میزان تولید انرژی در استان (تراز مثبت تولید) با کمترین میزان خاموشی سپری می شود، گفت: انتظار می رود حداقل 10 درصد صرفه جویی در بخش خانگی صورت پذیرد.

ضامن میزان مصرف انرژی برق استان خراسان جنوبی را در سال گذشته یک میلیارد و 123 میلیون و 500 هزار کیلووات ساعت اعلام کرد و یادآور شد: این میزان مصرف حدود هفت درصد کل کشور است.

وی میزان مصرف انرژی در کل کشور را بیش 168 میلیارد کیلووات ساعت خواند و گفت: مصرف برق استان در بخش خانگی 24/9 درصد بوده است.