آرشیو سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۱۹
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

برگزاری مراسم سالگرد آیت الله شیخ علی صافی گلپایگانی در قم

همزمان با ایام اسارت خاندان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال ملکوتی فقیه وارسته آیت الله حاج شیخ علی صافی گلپایگانی در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، در این مراسم که از سوی بیت مرجع عالیقدر آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی برادر آن عالم فقید، برگزار می شود، مراجع عظام، علما، روحانیون، فضلاء، اساتید، طلاب، مسئولین لشکری و کشوری و ارادتمندان فقاهت و مرجعیت در آن حضور خواهند یافت.

این مراسم سه شنبه 30 آذرماه، مصادف با 15 محرم الحرام 1432، بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

همچنین مراسم بزرگداشت مشابهی روز پنجشنبه دوم دی ماه، مصادف با 17 محرم الحرام، در گلزار شهدای قاضی زاهد گلپایگان برگزار می شود.

آیت الله حاج شیخ علی صافی، از مجتهدان بزرگ و شاگردان برجسته مرحوم آیت الله العظمی بروجردی، صبحگاه روز دوشنبه دهم دی ماه 1388 در سن 98 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به لقاءالله پیوست.

دوران پربرکت حیات طیبه این فقیه والامقام، در احیای امر دین، تبلیغ شرع مبین، تفقه در علوم اهل بیت علیهم السلام و امر به معروف و نهی از منکر سپری شد.

تقریرات این فقیه و مجتهد عالیقدر از دروس فقه و اصول آیات عظام بروجردی و حجت در بیش از 20 جلد به چاپ رسیده است.

آیت الله علی صافی از فقهای مجاهدی بود که در دوران طاغوت به حبس و تبعید محکوم شد و سال های پایانی عمر پربرکت خود را در گلپایگان سپری کرد.