آرشیو سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۱۹
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

رحیم مشایی هم مشمول قاعده مثبت آفرینش می شود؟!

اسفندیار رحیم مشایی برکناری منوچهر متکی از وزارت خارجه را یک امر مثبت توصیف کرد.

وی که در نشست «هم اندیشی دستگاه ها و نهادهای فعال در خارج از کشور» در وزارت خارجه سخن می گفت، اظهار داشت:«در طول سالهای خدمت در دولت نهم و دهم همواره یک رابطه صمیمی و نزدیک میان من و برادر ارزشمند آقای متکی برقرار بود».

به گزارش ایرنا، رئیس دفتر رئیس جمهور در عین حال گفت که «تغییر در دولت آقای احمدی نژاد امری سازنده و مثبت است و کل آفرینش نیز براساس تغییر آفریده شده است. با این تغییر شایستگی های متکی نقض نمی شود و هیچ کس صلاحیت و شایستگی های وی را رد نمی کند.» اما مشایی توضیح نداده که چرا این اصل مثبت آفرینش شامل حال شخص وی در مجموعه دولت نمی شود؟!

مشایی همچنین گفت: تغییر در وزارت خارجه مدت ها مدنظر رئیس جمهور بوده و ایشان حتی به فکر مسئولیت جدیدی برای آقای متکی بودند و در این باره نیز با وی صحبت کرده اند.

وی در ادامه گفت: سایتی که متعلق به یکی از نمایندگان مجلس است (من عادت ندارم اسم ببرم) به دروغ ادعا کرده است که مشایی وزیر تعیین می کند. این سایت و مجله وابسته به آن، رو به جهنم باز می شود.

در خبر ایرنا توضیح داده نشده که آقای مشایی به چه مناسبت در همایش «هم اندیشی دستگاه ها و نهادهای فعال در خارج کشور» سخنرانی کرده و این همایش چه ارتباطی با مسئولیت اداری وی دارد.