آرشیو سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۱۹
اخبار اقتصادی
۴

فعالیت 30 تشکل ملی و استانی بخش کشاورزی در اتاق بازرگانی

دبیر کل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: 23 تشکل ملی و 7 تشکل استانی به صورت مستقیم با بخش های تولیدی و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در اتاق بازرگانی ایران فعال شده اند.

جواد مصدقی دیروز در نشست خبری نخستین همایش ملی زیتون، گفت: اتاق ایران در سال های اخیر بصورت ویژه بر بخش کشاورزی متمرکز شده و تشکیل کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در اتاق نشانگر این امر است.

وی ارائه مشاوره به حاکمیت، تجمیع و جهت دهی تشکل های مرتبط با بخش کشاورزی را از جمله وظایف این کمیسیون ذکر کرد و افزود: براساس مفاد لایحه برنامه پنجساله پنجم توسعه، وظیفه ساماندهی و سازماندهی تمامی تشکل های کشور به عهده اتاق بازرگانی ایران گذاشته شده است.

به گفته دبیر کل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، در مرحله گذار از اقتصاد دولتی به اقتصاد مردمی تشکل ها نقش ویژه ایفا می کنند که بایدبا اجرای طرح های مناسب مطالعاتی این پتانسیل ها شناسایی و بهره مندی از آنها در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به تشکیل شورای زیتون در اتاق بازرگانی ایران گفت: در رابطه با محصولاتی خاص نظیر زیتون، خرما، پسته و زعفران که در بخش صادرات نقش راهبردی دارند، شوراهایی متفاوت از دیگر شوراها در اتاق بازرگانی تشکیل شده است.

مصدقی در ادامه صحبت های خود در این نشست از وزارت جهاد کشاورزی دعوت کرد که در همایش ملی زیتون حضوری فعال داشته باشد که این مساله با واکنش خبرنگاران روبرو شد که مگر ممکن است وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید محصولات کشاورزی در این برنامه حضور پیدا نکند؟

وی در پاسخ به این واکنش خبرنگاران گفت: از آنجایی که اتاق ایران عملکرد خود در بخش کشاورزی را در سه سال گذشته با فعال کردن و تقویت این بخش اصلاح کرده است، انتظار می رود وزارت جهاد کشاورزی نیز نگاه خود به عملکرد اتاق در این بخش را مثبت کرده و حضور فعالی در همایش زیتون اتاق ایران داشته باشد.

نخستین همایش ملی زیتون با هدف بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب در روزهای 21 تا 23 دی ماه سال جاری در سالن تلاش وزارت کار و امور اجتماعی برگزار می شود.