آرشیو سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۱۹
اخبار خارجی
۱۶

معترضان به سیاست های مبارک چند کامیون را به آتش کشیدند

کامیونداران مصری در اعتراض به افزایش مالیاتها و بی توجهی دولت به خواسته هایشان، تعدادی از خودروهای سنگین دولتی را به آتش کشیدند.

روزنامه المصری الیوم به نقل از شاهدان عینی از گسترش دامنه اعتراضات کامیونداران مصری که وارد دومین هفته خود شده است خبر داد و نوشت: رانندگان و صاحبان کامیون ها از حدود 10روز پیش همچنان به اعتصاب خود ادامه می دهند و تهدید کرده اند که در مقابل پارلمان مصر تجمع خواهند کرد.

به نوشته این روزنامه، اعتصاب کنندگان مصری در استان «الدقهلیه» دو کامیون دولتی را در اعتراض به بی توجهی رژیم مبارک به خواسته هایشان به آتش کشیدند.

به گزارش فارس، در استان الدقهلیه، ده ها نفر از رانندگان، با تجمع در منطقه ای از شهر الدقهلیه، تهدید کردند، چنانچه کسی اعتصاب را بشکند، کامیون او را به آتش خواهند کشید.

از سوی دیگر، تعدادی از رانندگان مصری در شکوائیه ای به احمد فتحی سرور، رئیس پارلمان مصر، خواستار تجدید نظر در پرونده مربوط به خودروهای سنگین شدند و تاکید کردند که اداره مالیات هنوز دستور جدید وزیر دارایی مبنی بر محاسبه نکردن مالیات ها براساس لایحه جدید را دریافت نکرده است.

این در حالی است که دولت مصر، علاوه بر افزایش مالیاتها به رانندگان و صاحبان ماشین های سنگین پنج ماه مهلت داده است تا تریلر را جایگزین کامیون کنند.

در همین حال، ادامه اعتصاب های کامیونداران در مصر، باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای دولت در زمینه سوخت و مواد غذایی شده است، اما رژیم مبارک بی توجه به خواسته های کامیونداران آنها را تهدید به سرکوب و حبس و زندان کرده است.