آرشیو یکشنبه ۵ دی ۱۳۸۹، شماره ۲۲۵۷
استان ها
۲۳

مراجعه سالانه 200 هزار خودرو در اصفهان برای معاینه فنی

مرتضی راعی

دنیای اقتصاد – اصفهان رییس ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان گفت: از تعداد 500 هزار وسیله نقلیه سبک مشمول معاینه فنی در اصفهان تنها 200 هزار خودرو در سال برای معاینه فنی به مراکز 7 گانه موجود در سطح شهر مراجعه می کنند.

رییس ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان، در حاشیه اجرای طرح نمادین معاینه فنی خودروهای پلیس اظهار کرد: در شش ماه اول سال جاری تنها از 20 درصد ظرفیت مراکز معاینه فنی خودرو در سطح شهر استفاده شده و این در حالی است که این مراکز می توانند روزانه پاسخگوی 2500 دستگاه خودرو تنها در یک شیفت کاری باشند.

دکتر جمشید جمشیدیان، تعداد وسایل نقلیه سبک مشمول معاینه فنی در اصفهان را 500 هزار خودرو اعلام کرد و افزود: متاسفانه از این تعداد تنها 200 هزار خودرو در سال برای معاینه فنی به این مراکز مراجعه می کنند. وی با اشاره به این که با وجود دو شیفت کاری در 7 مرکز معاینه فنی، قادر به سرویس دهی 3 هزار و 500 خودرو هستیم، ادامه داد: ایستگاه های زیست محیطی مستقر در سطح نمایندگی های مجاز ایران خودرو، سایپا و گروه بهمن نیز می توانند نسبت به معاینه فنی هزار خودرو اقدام کنند. دکتر جمشیدیان عمده مشکل مراکز معاینه فنی خودروها را بار فراوان مراجعات مردم در روزهای پایان سال دانست و خاطرنشان کرد: صف های طولانی و تراکم مراجعات زیاد در اواخر سال نه تنها مردم را خسته می کند، بلکه باعث می شود نیروهای مستقر در این مراکز نتوانند به خوبی نسبت به انجام وظیفه خود عمل کنند.

رییس ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان در ادامه گفت: اگر انجام معاینات فنی خودروها در طول سال و به تدریج انجام گیرد، به راحتی می توان ظرفیت 500 هزار خودرو را پاسخ داد.

دکتر جمشیدیان مراکز 7 گانه معاینه فنی خودرو را شامل مراکز معاینه فنی جی، شماره گذاری، گمرک، قنادیان، تعاونی تاکسیرانی،امیرکبیر و ارغوانیه دانست و خطاب به همشهریان گفت: از مراجعه به مراکز بصری که در اطراف شهر پراکنده و به صورت غیرقانونی فعالیت می کنند، جلوگیری کنند.