آرشیو پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۴۷۲۷
جشنواره های فیلم و تئاتر فجر
۲۰

پایان جشنواره با 1400 نوبت نمایش

آثار جشنواره فیلم فجر در بیش از 1400 نوبت روی پرده سینماها رفت.

به گزارش «ایران»، در جشنواره امسال 80 اثر در 5 بخش مسابقه، مسابقه فیلم های اول، مسابقه آثار ویدئویی، خارج از مسابقه و نوعی نگاه شرکت داشتند که در 35 سالن برای عموم مخاطبان، اهالی سینما و اهالی رسانه نمایش داده شد.

در 21 سینمای تهران که در مناطق مختلف تهران پراکنده بودند طی 11 روز برگزاری جشنواره هر روز در 66 سئانس فیلم ها به روی پرده رفتند که برخی از آثار همچون جدایی نادر از سیمین (اصغر فرهادی)، جرم (مسعود کیمیایی)، آسمان محبوب (داریوش مهرجویی)، ورود آقایان ممنوع (رامبد جوان) و گزارش یک جشن (ابراهیم حاتمی کیا) با استقبال بیشتری مواجه شدند و نمایش آنها در سئانس های فوق العاده تا پاسی از شب ادامه داشت.

بنابر این گزارش، در 11 سینمای دیگر هم که فیلم ها برای تهیه کنندگان، هنرمندان، اهالی رسانه و منتقدان و مسئولان نمایش داده می شد، در بیش از 600 نوبت فیلم ها روی پرده رفتند. این 80 فیلم ایرانی و 46 فیلم خارجی در این 11 روز مجموعا در بیش از 1400 نوبت روی پرده رفتند.

گفتنی است در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر بخش های مستند، پویانمایی، آثار کوتاه و بخش معناگرا حذف شده بود. این جشنواره از 16 تا 26 بهمن ماه در تهران برگزار شد.