آرشیو یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۴۷۴۶
ایران زمین
۲۳

موافقت عراق با رسمی شدن مرز پرویزخان

کرمانشاه - خبرنگار «ایران» وزارت کشور و حکومت مرکزی عراق با رسمی شدن مرز پرویزخان بین جمهوری اسلامی ایران و عراق موافقت کرد.

صلاح الدین محمد فرج سرپرست جدید اداره گرمیان کردستان عراق در نشستی با فرماندار قصرشیرین اظهار داشت: با توجه به اهمیت بازارچه مرزی پرویزخان برای حکومت مرکزی عراق، وزارت کشور عراق با رسمی شدن این مرز موافقت کرده است.

وی گفت: اشتراکات فراوان اقلیم کردستان با استان کرمانشاه در مسائل گوناگون سبب شده از دیرباز ارتباطات گسترده ای بین این دو منطقه برقرار شود و با رسمی شدن این مرز یقینا سطح آن افزایش خواهد یافت. سرپرست جدید اداره گرمیان کردستان عراق تصریح کرد:این اداره آمادگی کامل دارد در جهت گسترش مبادلات تجاری و فرهنگی بین دو طرف از ظرفیت های موجود به حد نهایت استفاده کند. حسین پروین سرپرست فرمانداری شهرستان قصرشیرین نیز در این جلسه گفت: وجود اشتراکات دینی، زبانی و داشتن مرز گسترده مشترک بین کرمانشاه و اقلیم کردستان این امکان را فراهم آورده که ارتباط پایدار بین دو طرف برقرار شود. وی بیان داشت: بازارچه مرزی پرویزخان فرصتی مناسب برای دو کشور است امروز هیچ مانعی برای گسترش ارتباطات بین دو کشور وجود ندارد. پروین از آمادگی کامل طرف ایرانی برای توسعه هرچه بیشتر مناسبات خبر داد و تصریح کرد: باتوجه به تفاهمنامه منعقده بین اداره گرمیان کردستان عراق با استان کرمانشاه مقرر شده حمل یک سری از کالاها برای تسهیل در امر صادرات به صورت یکسره به داخل کردستان انجام شود که این کالاها شامل سیمان، مواد خوراکی فاسد شدنی و مواد شکستنی هستند که اگر این بند از تفاهمنامه محقق شود، میزان صادرات کالابه کردستان عراق به دوبرابر موجود افزایش می یابد.