آرشیو سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۰، شماره ۱۹۸۹۹
اخبار کشور
۳

در گفت وگوی تلفنی صالحی با همتای لبنانی اش مطرح شد

آمادگی ایران برای انتقال اتباع لبنانی از ساحل عاج به بیروت

وزیر امور خارجه کشورمان طی گفت وگوی تلفنی با وزیر خارجه لبنان اعلام کرد ایران آماده کمک به انتقال اتباع لبنانی از ساحل عاج به بیروت است.

سفارت ایران در بیروت گزارش داده است که علی اکبر صالحی در این گفت وگوی تلفنی که روز یکشنبه صورت پذیرفت، اظهار داشت: چند فروند هواپیمای جمهوری اسلامی ایران آماده انتقال اتباع لبنانی در ساحل عاج از ابیجان به بیروت هستند.

علی الشامی وزیر خارجه لبنان نیز از این پیشنهاد انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تشکر کرد.

گفتنی است حدود 9 هزار لبنانی در ساحل عاج زندگی می کنند که پس از ناآرامی ها و درگیری های اخیر در این کشور برخی از آنان قصد بازگشت به کشور خود را دارند که این امر با توجه به عدم حضور دولت در لبنان و پیگیری های ضعیف نخست وزیر دولت انتقالی با مشکلاتی مواجه شده است.

سیدحسن نصرالله شنبه شب در سخنانی درخصوص حوادث ساحل عاج گفت: لبنانی های مقیم در ساحل عاج در همه مناطق و در میان تمامی طوایف این کشور هستند و ما در مقابل یک مشکل بزرگ ملی و انسانی قرار داریم.

وی با اشاره به حضور چند هزار خانواده لبنانی در ابیجان افزود: ولی با وجود این مشکل بزرگ ملی و انسانی، هیچ خبری از تحرک دولت لبنان در این خصوص دیده نشد؛ در نتیجه وزارت خارجه به تنهایی وار دعمل شد ولی ما نمی خواهیم وارد جزئیات این موضوع شویم.

سیدنصرالله گفت: در حال حاضر رئیس جمهوری و رئیس مجلس این موضوع را پیگیری می کنند و حریری جدیدا وارد کار شده و من از همگی می خواهم با کنار گذاشتن اختلافات درصدد حل این مشکل بزرگ ملی برآیند.