آرشیو پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۰، شماره ۴۷۶۷
توسعه
۸

جزئیات نحوه اجرای دورکاری در بخش خصوصی

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: هم اکنون کارشناسان در حال بررسی چگونگی اجرای این طرح در بخش خصوصی هستند و تا یک ماه آینده نتایج کار اعلام و جزئیات آن مشخص می شود.

لطف الله فروزنده درباره برنامه های دولت برای تشویق بخش خصوصی به منظور مشارکت در طرح دورکاری اظهار داشت: در حال حاضر یک گروه مشترک از بخش خصوصی و دولتی مامور به انجام بررسی های لازم برای پیش بینی راهکارهای مناسب در زمینه ایجاد تسهیلات برای کارکنان بخش خصوصی و تشویق آنها جهت شرکت در طرح دورکاری هستند.

وی در ادامه اعطای امتیازات ویژه، بخشودگی در زمینه های مختلف، خدمات بیمه ای و ارائه وام کم بهره را از جمله تسهیلاتی عنوان کرد که می توان برای تشویق کارکنان بخش خصوصی به منظور مشارکت در طرح دورکاری عنوان کرد. فروزنده از بخش خصوصی دعوت کرد تا برنامه ها و نقطه نظرات خود را در خصوص اجرای هرچه بهتر طرح دورکاری به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور اعلام کنند تا بتوان به یک جمع بندی کلی در این خصوص رسید.

لزوم ساماندهی نیروهای شرکتی در کشور

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در ادامه با اشاره به ضرورت ساماندهی نیروهای شرکتی گفت: با وجود این که کشور ایران در نظام اداری قدمت 80ساله دارد اما نظام اداری ما یک نظام وارداتی است.

فروزنده با بیان این که در دولت نهم و دهم با توجه رئیس جمهور این نظام دستخوش تحول شده، اظهار داشت: هرجایی که تحول ایجاد کردیم توانستیم توجه مردم را جلب کنیم. وی بیان کرد: تحول در نظام اداری کار بسیار حساس و مشکلی است چراکه به تعداد هر نیروی انسانی یک فکر و انگیزه وجود دارد. معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: بهره وری در نظام اداری در بخش های دیگر تاثیر می گذارد و از الزامات تحول در نظام اداری است.

به گفته وی، امروز در کشور ما 120 خدمت الکترونیکی تراکنشی داریم یعنی این که ارباب رجوع به هیچ وجه برای دریافت خدمت به دستگاه های اجرایی مراجعه نمی کند.

وی تصریح کرد: نزدیک به 10 هزار پیشخوان ارائه خدمت شهری و روستایی در کشور فعالیت می کنند و در روستاها قبلا سه خدمت در پیشخوان های روستایی ارائه می شد در حالی که الآن به 15 خدمت افزایش یافته است و روستائیان دیگر نیازی نیست جهت ارائه خدماتی به شهر مراجعه کنند.