آرشیو سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۰، شماره ۲۳۳۸
استان ها
۲۳

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی:

452 روستای خراسان جنوبی دارای طرح هادی است

محمد قربانی

دنیای اقتصاد- بیرجند- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تهیه طرح هادی برای روستاها الزامی است، گفت: از سال 84 تاکنون در 452 روستا طرح هادی تهیه شده است.

علی اصغر آسمانی مقدم به مناسبت سالروز تاسیس حساب 100امام در سال 58 و تشکیل بنیاد مسکن گفت: شاخص طرح های هادی روستاها در سال 83 حدود 9 درصد و از ابتدای سال 84 تاکنون به 100 درصد رسیده است. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: در اجرای طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی از سال 84 تاکنون 18 هزار مسکن روستایی در این استان ساخته شده است. علی اصغر آسمانی مقدم افزود: در اجرای این طرح، طی برنامه چهارم و پنجم توسعه باید سالانه 200 هزار واحد مسکونی روستایی در کشور بهسازی و مقاوم سازی شود.

وی با بیان اینکه در برنامه چهارم توسعه ساخت واحد های مسکن روستایی از یک میلیون واحد فراتر رفته است، گفت: در این راستا از ابتدای سال 84 تاکنون کار ساخت 28 هزار واحد مسکن روستایی با مجموع تسهیلات 1950 میلیارد ریال در استان آغاز شده که 18 هزار واحد آن به اتمام رسیده است.

وی اعطای تسهیلات مسکن روستایی را به ازای هر واحد 100 میلیون ریال ذکر کرد و افزود: اجرای طرح مقاوم سازی روستایی فرصت مناسبی برای برخوردار شدن روستاییان از خانه های مستحکم در برابر زلزله است. آسمانی مقدم ادامه داد: طی چند سال اخیر با اجرای طرح های مسکن روستایی بیش از 19 هزار شغل در خراسان جنوبی ایجاد شده است.

وی با اشاره به نظارت بر ساخت و سازهای روستایی گفت: در این ارتباط چهار مرحله آزمون برای گزینش ناظران نظام فنی روستایی برگزار شده که 353 نفر به عنوان ناظر نظام فنی روستایی انتخاب شده اند.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت خانه های روستایی 60 تیپ نقشه در بنیاد مسکن آماده است که به طور رایگان در اختیار متقاضیان گذاشته می شود، افزود: 22 دفتر خدمات فنی روستایی برای طراحی نقشه خانه های روستایی نیز در استان فعال است. آسمانی مقدم برنامه های سال جاری را بسیار زیاد دانست و افزود: ادامه فعالیت مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت، ساخت 3 هزار واحد مسکونی به صورت مقاوم، تهیه و اجرای طرح هادی روستایی و وام ودیعه مسکن به صورت ویژه در سطح استان را از برنامه های مهم سال جدید دانست.