آرشیو سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۰، شماره ۲۳۷۷
استان ها
۲۳

رییس سازمان بازرگانی خراسان جنوبی: 157 میلیون دلار صادرات داشته ایم

آمار صادرات کالااز خراسان جنوبی

محمد قربانی

دنیای اقتصاد- خراسان جنوبی– رییس سازمان بازرگانی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته بالغ بر 157 میلیون دلار صادرات از خراسان جنوبی صورت گرفته است.

نادر میرشکار در جلسه بررسی مسائل و مشکلات صادرکنندگان گفت: صادرکنندگان با توجه به نقش مهمی که دارند تکمیل کننده زنجیره تولید پایدار، توسعه پایدار و از همه مهم تر اشتغال پایدار هستند.

وی افزود: دغدغه اصلی دولتمردان ما به اشتغال برمی گردد که زمینه تولید اشتغال یعنی تولید ثروت، تولید کالاو خدمات و واسطه این کار یعنی صادرکنندگان هستند.

رییس سازمان بازرگانی خراسان جنوبی با بیان اینکه ما به عنوان بخش دولتی در خدمت صادرکننده هستیم تا بتواند حضور موفق تر و موثرتر برای رقابت در بازار جهانی داشته باشد، ادامه داد: در استان خراسان جنوبی در زمینه صادرات اقدامات بسیار خوبی به نسبت امکانات، زیرساخت ها و استان های همجوار صورت گرفته است.

میرشکار عملکرد صادرات استان را خوب ارزیابی کرد و افزود: در سال گذشته حدود 157 میلیون دلار صادرات از این استان صورت گرفته است.

وی در مورد جایگاه جمهوری اسلامی ایران در بازار افغانستان یادآور شد: صادرات جمهوری اسلامی ایران به افغانستان خوب است، اما رضایت بخش نیست و چنانچه نگاه مسوولان و دستگاه های اجرایی به مرز و صادرات امری ملی و اقتصادی باشد حتما تغییر در نگاه امنیتی و مسائل و مشکلات هم ایجاد می شود.

رییس سازمان بازرگانی خراسان جنوبی خطاب به صادرکنندگان گفت: با توجه به اشتراکات مذهبی، فرهنگی و زبانی و تعامل با کشور افغانستان و ظرفیت های خوب دو کشور باید خیلی قوی تر در بازار افغانستان حضور یابند تا جایگاه خود را در این کشور از دست ندهیم.

در ادامه جلسه پس از بحث و بررسی مسائل مالیاتی، پرداخت به موقع جوایز صادراتی، استاندارد کالاها، تامین امکانات مورد نیاز در بازارچه های مرزی، فعال شدن کمیسیون های اتاق بازرگانی، عضویت به موقع پیله وران در بانک اطلاعات صادرکنندگان، شرایط جدید صدور و تمدید کارت بازرگانی و همچنین مشارکت در اعزام و پذیرش هیات های تجاری مقرر شد مسائل مربوطه در دستور کار کارگروه توسعه صادرات و همچنین شورای ساماندهی مبادلات مرزی قرار گیرد و نتایج پیشنهادات و راهکارهای اجرایی را برای طرح در کمیته مشترک شرق کشور دنبال کنند.