آرشیو سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰، شماره ۳۱۵۳
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

تابع اتفاقات ورزشی هستیم

زینب پستادست

بهرام شفیع از قدیمی ترین گویندگان ورزشی است که بیش از 30 سال اجرای برنامه ورزش و مردم را به عهده دارد. او یک سال پس از آغاز پخش این برنامه، مسوولیت اجرای آن را به عهده گرفت و اکنون 31 سال است که حضور درقدیمی ترین برنامه ورزشی آسیا و اولین برنامه ورزشی سیما را حفظ کرده است و اکنون در فصل جدید کار خود تلاش می کند با تحولات بنیادی بتواند مخاطبان بی شمار این برنامه ورزشی را افزایش دهد.

با توجه به اتمام بازی های لیگ فوتبال، برنامه شما بیشتر چه موضوعاتی را مدنظر قرار می دهد؟

ما تابع اتفاقات ورزشی روز هستیم و قرار نیست فقط به فوتبال و اتفاقات فوتبالی بپردازیم؛ ورزش های مختلفی هستند که ما می توانیم به طور جامع و تخصصی مسائل آن را بررسی کنیم.

جابه جایی زمان پخش برنامه از شب به صبح جمعه تصمیم خودتان بود یا به شما تحمیل شد؟

خودم خواهش کردم که این زمان را برای پخش برنامه اختصاص دهند. چون وقت بسیار مناسبی است، به همین دلیل بینندگان برنامه ورزش و مردم خیلی افزایش پیدا کردند، چون در یک صبح تعطیل می توانند یک برنامه ورزشی کامل ببینند.

سوژه های برنامه معمولاچطور انتخاب می شود؟

بیشتر وقت هایی که قدم می زنم، خیلی از مخاطبان برنامه درخصوص موضوعات مورد علاقه ورزشی شان با من صحبت می کنند. همچنین ما شورای طرح و برنامه هم داریم که از طریق نظرسنجی مردمی پیشنهادات مردم را به ما انعکاس می دهند. ارتباط با اصحاب رسانه و سایت های ورزشی و دیدار با مردم در محافل ورزشی در انعکاس موضوعات مورد علاقه مردم به ما کمک می کند.

فکر نمی کنید برخی برنامه های ورزشی به طور موازی عمل می کنند؟

برنامه ورزش و مردم، یکی از قدیمی ترین برنامه های ورزشی سیماست. بنابراین برنامه های ورزشی دیگر به تبع این برنامه به سمت برنامه سازی ورزشی روی آوردند، البته برنامه 90 تنها یک برنامه تخصصی فوتبالی است و فقط در زمینه فوتبال فعالیت دارد، اما ما درخصوص تمام ورزش ها کار می کنیم.

در این سال ها چرا برنامه ورزشی مثل ورزش و مردم را به شکل رادیویی اجرا نکردید؟

رادیو را خیلی دوست دارم، اما جاذبه های تصویری یک برنامه ورزشی بیشتر مدنظرم است.

در فصل جدید تحولی در برنامه شما صورت نمی گیرد؟

در راه تحول بنیادی در برنامه هستیم که از تیتراژ گرفته تا دکور و بخش های ریز برنامه در حال تغییر است.