آرشیو شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۰، شماره ۱۲۷۲
حادثه
۱۰

سرقت برای بدنام کردن پدر

شرق: جوانی که به خاطر جدایی پدر و مادرش از یکدیگر از پدرش کینه به دل گرفته بود، تصمیم گرفت با ارتکاب ده ها فقره سرقت و شرارت پدرش را بدنام کند.

به گزارش خبرنگار ما، این ماجرا زمانی آغاز شد که ماموران کلانتری مهرویلادر کرج یک دستگاه موتوسیکلت مسروقه را توقیف و راکب 18 ساله آن را به نام محمد دستگیر کردند. بررسی های اولیه نشان می داد گزارش سرقت این موتوسیکلت در شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه چهار تهران ثبت شده و افسران پایگاه چهارم پلیس آگاهی درصدد شناسایی عامل این سرقت هستند. بنابراین متهم به تهران منتقل شد و از سوی افسران پلیس تحت بازجویی قرار گرفت.

محمد در بازجویی های مقدماتی اتهام سرقت موتوسیکلت را انکار کرد و مدعی شد از دزدی بودن آن هیچ اطلاعی ندارد، اما در ادامه اعتراف کرد تاکنون ده ها دستگاه موتوسیکلت را دزدیده و به جوانی به نام پیام فروخته است. او در این باره گفت: من روزها برای انجام سرقت به تهران می آمدم و با پرسه زدن در کوچه ها و خیابان ها، موتوسیکلت هایی را که بدون قفل و زنجیر پارک شده بودند در یک چشم به هم زدن سرقت می کردم و به کرج می بردم و با پول کمی که در قبالش می گرفتم، کراک تهیه و مصرف می کردم.

ماموران در ادامه در قالب یک تیم تجسس تلاش هایشان را برای دستگیری پیام آغاز و چند روز بعد او را بازداشت کردند. بررسی پرونده پیام نشان می داد، او سوابق متعددی در زمینه شرارت، درگیری، سرقت و زورگیری در محدوده کرج دارد. تحقیق درباره سرنوشت موتوسیکلت های مسروقه فاش کرد پیام پس از خرید موتوسیکلت ها، آنها را اوراق کرده و به صورت ضایعات یا قطعات یدکی فروخته است. او که پدر ثروتمندی دارد درباره انگیزه اش از این کار به پلیس گفت: ازدواج مجدد پدرم، باعث شد مادرم از او جدا شود. با این طلاق مادرم آواره شد. این موضوع تاثیر خیلی بدی در روحیه ام گذاشت و بعد از آن در حالی که با مادرم زندگی می کردم تصمیم گرفتم با شرارت و سرقت و زورگیری پدرم را بدنام کنم. کارهایم باعث شده همه با شنیدن اسمش کارهای خلاف من و نامردی هایی که او در حق مادرم کرد را به یاد بیاورند.

بنابراین گزارش در حال حاضر تحقیقات پیرامون این پرونده ادامه دارد.