آرشیو شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۰، شماره ۱۲۷۲
حادثه
۱۰

آتش سوزی بزرگ در جنوب تهران

شرق: آتشی که یک انبار بزرگ در دولت آباد را دربرگرفته بود به بخش هایی از جنگل توسکا نیز سرایت کرد. این حریق که صبح دیروز باعث شد دودی غلیظ جنوب تهران را دربرگیرد بعد از بیش از چهار ساعت تلاش آتش نشانان مهار شد.

آتش سوزی از ساعت 9 صبح شروع شد و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان آتش نشانی تهران، این سازمان ساعت 9:5 دقیقه در جریان حریق در انبار 10 هزارمتری در دولت آباد قرار گرفت. در این انبار لوازم دوچرخه، الکتریکی و خانگی نگهداری می شد و وجود کالاهای قابل اشتعال احتمال گسترش حریق را قوت می بخشید، به همین سبب از همان ابتدا امدادگران دو ایستگاه به محل حادثه رفتند و سپس از چهار ایستگاه دیگر نیز درخواست کمک شد.

جمشید شفیعی، مدیر روابط عمومی آتش نشانی تهران، با بیان اینکه آتش نشانان سه دقیقه پس از اعلام گزارش به محل حادثه رسیدند، گفت: «علاوه بر خودروهای ایستگاه های اعزامی، 12 تانکر 30 هزار لیتری و 12 هزار لیتری نیز به محل حادثه اعزام و بخش قابل توجهی از آتش، در ساعت اولیه عملیات مهار و از سرایت آن به نقاط دیگر جلوگیری شد.

با وجود تلاش آتش نشانان اطفای کامل حریق کار دشواری بود و ابری بزرگ از دود در شهرری و سایر مناطق جنوب تهران دیده می شد، ضمن اینکه آتش در حال سرایت به جنگل توسکا واقع در ابتدای افسریه نیز بود. شفیعی درباره آتش سوزی در جنگل توسکا گفت: باد موجب سرایت آتش انبار دولت آباد به این محدوده و سوخته شدن 30 تا 40 اصله درخت شد. در نهایت امدادگران در حالی که پنج نفر از همکاران شان مجروح شده بودند، توانستند در ساعت 13:15 دقیقه شعله ها را به طور کامل خاموش کنند. بنابراین گزارش علت وقوع حریق هنوز مشخص نشده است