آرشیو دوشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۰، شماره ۴۸۳۷
فرهنگ و هنر
۲۷

مدیرعامل انجمن موسیقی در بازدید از موسسه فرهنگی مطبوعاتی

سایت های بی ریشه، تیشه به ریشه موسیقی می زنند

بابک رضایی گفت: سایت های بی ریشه مشکلاتی را برای هنرمندان موسیقی به وجود می آورند که این مباحث در عمل مشکلاتی را برای فعالیت های کلان فرهنگی به وجود می آورد.

بابک رضایی، مدیرعامل انجمن موسیقی به گفت: این سایت ها به عنوان ستون پنجم دشمن در عرصه فرهنگ و هنر عمل می کنند و جالب اینکه خودشان را به ظاهر موجه نشان می دهند در حالی که اینها تنها ظاهر موضوع است. در تاریخ آنقدر که ما از انسان های به ظاهر موجه لطمه خوردیم به مراتب بیش از سایرین بود.

مدیرعامل انجمن موسیقی گفت: در همین مباحث بعد از انتخابات مگر آدم های ناموجهی بودند مگر اینها با مارک امریکا و اسرائیل آمده بودند یا مگر ردای غیر جمهوری اسلامی به تن داشتند اما دیدید که چطور شیرینی حضور حداکثری مردم را در کامشان تلخ کردند. رضایی گفت: این سایت ها مواضع ناجوانمردانه ای نسبت به فعالان حوزه موسیقی دارند مثلا دکتر ریاحی که سرود ملی کشورمان را ساخته است ببینید چطور درباره اش می نویسند و او را به ماجرایی هایی که اصلا درست نیست وصل می کنند.

وی با بیان اینکه این مباحث دل آدمی را به درد می آورد خاطرنشان کرد: مثلا مطالبی که درباره شهرداد روحانی نوشتند، ما مصاحبه ای ترتیب دادیم و در یکی از خبرگزاری ها منتشر شد و عده ای این موضعگیری را نسبت به ما داشتند که مبحث را سیاسی کرده ایم در حالی که این گونه نبوده است. این ناحقی ها که از سوی یکسری سایت های بی اصل و ریشه که نه مجوز قانونی دارند نه از جایگاه معتبری برخوردارند، فقط از فضای مجازی سوء استفاده می کنند تا سخن پرانی کنند جایگاه شان مثل BBC است با این تفاوت که موقعیت و موضع این رسانه کاملا مشخص است اما اینها همانند گرگی هستند که در قالب میش خود را نشان می دهند. رضایی تاکید کرد: مقام معظم رهبری بارها به مظلومیت فرهنگی اشاره کرده اند، مظلومیت فرهنگی از همین جا نشات می گیرد چرا که بی رحمی ها اوج مظلومیت فرهنگی است.

وی گفت: اینها فضا را هر روز تخریب می کند و باعث می شود امکانی که موسیقی ما از آن می تواند استفاده کند دور شویم.

مشروح این گفت و گو بزودی در ضمیمه فرهنگی منتشر می شود.