آرشیو چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۰، شماره ۷۳۱۲
فرهنگی
۵

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی:حضرت علی اکبر (ع) در ردیف اول ولایتمداری بود

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در گفتگو با فارس، به ویژگی های فوق العاده حضرت علی اکبر (ع) اشاره داشت و گفت: کلماتی که در زیارتنامه امام حسین (ع) و مطالبی که در کتاب ها در خصوص شیوه زندگی ایشان می بینیم، بسیار اعجاب انگیز است. وی به بیان این ویژگی ها پرداخت و گفت: حضرت علی اکبر (ع) از نور دو امام که صاحب ولایتند، بهره برده و امام زمان خویش را که امام حسن (ع) باشد، درک کرده است. صدیقی با اشاره به اینکه زیارتنامه حضرت یک تازگی خاص داشته، گفت: جلوه ولایت امام حسن (ع) در حضرت علی اکبر (ع) نمایان است چرا که در سایه تربیت ایشان قرار داشته و از خصوصیات ویژه امام حسن (ع) بهره برده است.

صدیقی با بیان اینکه امام حسین (ع) تمام خصلت های حضرت علی اکبر را شبیه به پیغمبر می دانست، گفت: بنا به فرمایش پدر بزرگوارش، ایشان از نظر خلق، آفرینش، صورت و اندام و تمام ارزش های والای انسانی و از نظر منطق و شیوایی سخن شبیه ترین فرد به پیغمبر بودند.

وی ادامه داد: از آنجایی که اخلاق خوب در ایجاد روابط تاثیر گذار است و از آنجایی که حضرت علی اکبر (ع) خلقیاتش شبیه پیامبر بود، به قدری نسبت به افراد محبت داشتند که همه عاشق و شیفته اش می شدند. ایشان از نظر منطق و سخن چنان رسا و زیبا سخن می گفت که در دل ها سحر ایجاد می شد و در امام شناسی و ولایتمداری از امام زمان خویش در ردیف اول قرار داشت. وی در ادامه جوانان را به الگوپذیری از سیرت و اخلاق و ولایت محوری از حضرت علی اکبر (ع) توصیه کردند.