آرشیو سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۰، شماره ۳۱۸۰
جامعه
۱۷

براساس قوانین جدید راهنمایی و رانندگی، به 83 هزار و 770 راننده متخلف نمره منفی داده شده است

ضبط گواهینامه هزار راننده متخلف در تعطیلات اخیر

فرمانده پلیس راه کشور از برخورد با بیش از 156 هزار تخلف حادثه ساز و ضبط 1300 جلد گواهینامه رانندگان متخلف در تعطیلات اخیر خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمدرضا مهماندار با اشاره به توقیف حدود 36 هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت در تعطیلات اخیر گفت: از این تعداد حدود 22 هزار دستگاه خودرو و 14 هزار دستگاه موتورسیکلت بوده است.

وی با اشاره به وقوع 2070 فقره تصادف در جاده های کشور در تعطیلات اخیر گفت: پس از استان تهران بیشترین تصادفات در مازندران، گیلان، اصفهان و فارس رخ داده است. همچنین عامل 57 درصد تصادفات جاده ای سواری و وانت، 24 درصد موتورسیکلت و 7 درصد کامیون بوده است.

پلیس راه کشور با اشاره به این که 36 درصد تصادفات تعطیلات اخیر از نوع واژگونی بوده است، گفت: در عین حال 61 درصد تصادفات تا 30 کیلومتری شهرها رخ داده و مهم ترین علل وقوع تصادفات در جاده های کشور به ترتیب عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه، انحراف به چپ و عدم رعایت حق تقدم بوده است.

به گفته وی، بیشترین ساعات وقوع تصادفات در جاده های کشور 16 تا 20 و پس از آن 12 تا 16 بوده است.

نمره منفی برای 83 هزار و 770 راننده متخلف

از سوی دیگر به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور تاکنون براساس قوانین جدید راهنمایی و رانندگی، به 83 هزار و 770 راننده متخلف نمره منفی داده شده است.

سردار اسکندر مومنی افزود: از ابتدای اجرای این طرح بیش از 28 هزار راننده متخلف در شهرها و بیش از 54 هزار راننده متخلف نیز در محورهای برون شهری نمره منفی گرفته اند.به گفته مومنی، از این تعداد 286 راننده متخلف به دلیل 30 امتیاز منفی از محرومیت 3 ماهه رانندگی برخوردار شده اند و 1296 راننده متخلف دیگر نیز در آستانه محرومیت هستند.

کاهش 20 درصدی ترافیک تهران در بهار امسال

همچنین در نشست مشترک فرماندهان پلیس راهور و مسوولان حمل و نقل شهری پایتخت که روز گذشته به میزبانی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد، رئیس پلیس راهور تهران از کاهش 20 درصدی ترافیک تهران در بهار امسال خبر داد.