آرشیو سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۰، شماره ۳۱۸۰
ایران
۱۵

تعطیلی موقت مرز خسروی

فرماندار قصرشیرین از تعطیلی موقت مرز خسروی تا اطلاع ثانوی خبر داد.

حسین پروین افزود: با توجه به تجمع کشاورزان عراقی در منطقه خانقین و بستن جاده منتهی به کربلادر اعتراض به کمبود آب کشاورزی، سازمان حج و زیارت روز دوشنبه تردد زائران عتبات عالیات را تا اطلاع ثانوی از مرز خسروی تعطیل و به مرز مهران منتقل کرد.

وی از رایزنی مقامات کشورمان با مقامات عراقی برای رفع این مشکل خبر داد و اظهار کرد: به محض رفع این مشکل تردد زائران از مرز خسروی از سرگرفته خواهد شد.

فرماندار قصرشیرین گفت: کشاورزان شهرستان مرزی خانقین عراق 19 تیرماه در اعتراض به کمبود آب کشاورزی ناشی از رودخانه الوند، جاده منتهی به مرز خسروی را از ساعت 10 صبح تا 16 بسته و تردد زائران عتبات عالیات را با مشکل مواجه کردند که با بروز مشکل در رفت و آمد زائران بلافاصله با مقامات مسوول عراقی در منطقه مرزی ملاقات داشتیم و مشکل تردد زائران را برطرف کردیم.

پیش از این، روزانه بیش از 2 هزار زائر از مرز خسروی شهرستان قصرشیرین به عراق تردد می کردند. مرز خسروی با شهرستان قصرشیرین 20 کیلومتر فاصله دارد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 25 هزار نفر جمعیت و 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارای 2 مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است.