آرشیو پنجشنبه ۶ امرداد ۱۳۹۰، شماره ۲۴۱۸
خبر
۸

آیت الله حائری شیرازی: نباید حق شهروندی اصلاح طلبان را سلب کنیم

آیت الله حائری شیرازی گفت: اگر واقعا نظام ما خواهان مشارکت خوب مردم در عرصه انتخابات است و می گوید مردم بیایند در انتخابات شرکت کنند، لازمه اش این است که فضا را به گونه ای فراهم کنیم که مردم بتوانند به هر کسی که دوست دارند، رای دهند؛ چون در غیر این صورت ممکن است اصلاشرکت نکنند.

آیت الله حائری شیرازی امام جمعه موقت شیراز و عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با ایلنا تصریح کرد: عده ای آمدند و گفتند در انتخابات ریاست جمهوری سال88 تقلب شده و مردم هم در نهایت دیدند که اینها اشتباه می کنند، اما باید پرسید که در شرایط فعلی چه کار باید بکنیم؟ اینها حرف زدند و در حرف خود هم ماندند، اما اگر می خواهند برگردند خوب یک بار بگویند اشتباه کردیم که چنین تصوری داشتیم. وی در پاسخ به اینکه «نظر شما در خصوص حضور این دسته از اصلاح طلبان در عرصه انتخابات چیست؟» گفت: درست است که اینها اشتباه کردند، اما باید گفت که انتخابات حق شهروندی همه آحاد جامعه با هر تفکر و سلیقه است. نمی شود گفت چون بزرگان یک جریان فکری در جامعه اشتباه کردند، دیگر افراد آن جریان فکری نباید در انتخابات کاندیدا داشته باشند و مشارکت کنند، نباید حق شهروندی را سلب کنیم.

آیت الله حائری شیرازی تصریح کرد: حرف من این است که اگر کسانی هم در گذشته اشتباه کردند، طرف مقابل که ابزار تایید و رد صلاحیت ها را در دست دارد باید حرکتی معتدل داشته باشد و در این خصوص حالت افراطی به خود نگیرد؛ چرا که برخورد افراطی و غیر معتدل در رد یا تایید صلاحیت ها با مشارکت حداکثری نمی سازد.