آرشیو چهار‌شنبه ۲۶ امرداد ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۰۲
اخبار اقتصادی
۴

با امضای تفاهم نامه ای سه جانبه مشکل پرداخت مالیات بر ارزش افزوده پارچه فروشان حل شد

با امضای تفاهم نامه ای سه جانبه مشکل پرداخت مالیات بر ارزش افزوده پارچه فروشان حل شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تفاهمنامه 3 جانبه ای در 6 ماده برای اجرای مالیات بر ارزش افزوده در نشست مشترک بین پارچه فروشان، سازمان مالیاتی و کمیسیون اقتصادی امضا شد.

ارسلان فتحی پور در گفت وگو با خبرگزاری فارس، درباره نشست اخیر پارچه فروشان و سازمان امور مالیاتی در کمیسیون اقتصادی گفت: در این نشست رئیس اتحادیه بنکداران و پارچه فروشان، رئیس شورای اصناف، رئیس سازمان امور مالیاتی و معاونان وی و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس حضور داشتند که ابهام های پارچه فروشان در اجرای قانون ارزش افزوده بحث و بررسی شد.

وی گفت: در این نشست در نهایت توافق کلی صورت گرفت و مشکلات صنف پارچه فروشان و بنکداران حل و فصل شد و تفاهمنامه ای در 6 ماده به امضا رسید.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بحث معامله پارچه فروشان با چک های 6 و 7 ماهه و اظهارنامه 3 ماهه درآمد مالیات بر ارزش افزوده در این جلسه مطرح شد که رئیس سازمان مالیاتی نیز این مسئله را پذیرفت و چون قانونگذار پیش بینی لازم را در اجرای قانون انجام داده، بنابراین مقرر شد به جای اظهارنامه عملکرد مالیات بر ارزش افزوده در پایان هر 3 ماه در فاصله هر 6 ماه به سازمان امور مالیاتی ارائه شود و از نظر سازمان و کمیسیون اقتصادی هیچ مشکلی پدید نمی آید.

وی افزود: قرار دیگر بر این شد که خود کمیسیون اقتصادی بر نحوه اجرای قانون و رسیدگی به مشکلات اصناف و بازاریان رسیدگی کند و مقرر شد کسی که مجوز بنکداری دارد کار بنکداری انجام دهد و کسی که پروانه خرده فروشی پارچه دارد، طبق آن عمل کند. هیچ مشکلی از سوی اتحادیه پارچه فروش در این زمینه اعلام نشد و آنها نیز در این باره قانع شدند.فتحی پور گفت: همچنین در این جلسه توافق شد، تا پایان شهریورماه سال جاری فرصت کافی برای ارائه آموزش ها به پارچه فروشان ارائه شود و قرار شد، آنها در آموزش شرکت کنند.

وی افزود: همچنین در مورد اجرای قانون برای طلافروشان تفاهمنامه ای در 10 ماده امضا شد و مقرر شد هر 2 طرف سازمان امور مالیاتی و اتحادیه طلافروشان ظرف 15 روز این تفاهمنامه را امضاء کنند و بسیاری از مشکلات اجرایی صنف طلافروشی در مورد مالیات ارزش افزوده برطرف شد.