آرشیو دوشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۲۱
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

معاون وزارت آموزش و پرورش خبر داد

اجرای طرح همگام با قرآن در مدارس راهنمایی کشور

معاون آموزش راهنمایی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح همگام با قرآن در مدارس راهنمایی کشور به صورت اختیاری در سال جاری خبر داد.

به گزارش فارس از زنجان، مرضیه مسکرزاده در همایش قرآنی و در جمع مدیران مدارس استان زنجان اظهار داشت: معلمان در این طرح فقط نقش راهنما را دارند و انجام این طرح به عهده دانش آموزان است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان آموزش و پرورش به منظور گسترش فعالیت های قرآنی دانش آموزان کارگروهی از مدیران و مربیان تشکیل دادند و پیشنهادات در زمینه اجرایی کردن طرح همگام با قرآن عنوان شد.

معاون آموزش راهنمایی وزارت آموزش و پرورش افزود: پس از بررسی های بیشتر اقدامات اولیه در زمینه اجرای این طرح انجام گرفته و طرح همگام با قرآن طی دو سال گذشته در تعداد محدودی از مدارس اجرا شد. وی با بیان اینکه هدف از انجام این طرح کمک به روخوانی و روان خوانی قرآن توسط دانش آموزان است، ادامه داد: مطالعات بسیاری به منظور اجرای درست و اصولی این طرح در مدارس صورت گرفته است.

مسکرزاده با بیان اینکه در آغاز این طرح در مدارس تهران اجرا شد، ادامه داد: با موفقیت این طرح به صورت 80 درصدی مسئولان کارهای اجرایی آن را در همه مدارس آغازکردند.

وی با اشاره به اینکه این طرح به صورت اختیاری در مدارس اجرا می شود، ادامه داد: برنامه های مسئولان اجرایی این طرح بر این اصل استوار است، که خواندن قرآن در کلاس مربوط با رضایت کامل و اعتقاد قلبی معلم صورت گیرد. وی یادآور شد: این طرح چهار طرح مهم را دربرمی گیرد که یکی از این اهداف انس بیشتر دانش آموزان با قرآن است.