آرشیو دو‌شنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۳۲۲۴
جامعه
۱۷

استخدام رسمی 4000 آموزشیار از اول مهر

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به استخدام «رسمی» و «پیمانی» 4 هزار آموزشیار دارای مدرک «کارشناسی» و «کاردانی»، گفت: احکام استخدامی این آموزشیاران، از اول مهر صادر می شود.

علی باقرزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به ابلاغ اسامی 4000 آموزشیار مشمول استخدام به آموزش و پرورش استان ها یک روز قبل از عید سعید فطر به فارس گفت: به دلیل مشکلات فنی و برخی ملاحظات دیگر، این اسامی بر روی پایگاه اطلاع رسانی نهضت سوادآموزی قرار نگرفت و به استان ها ابلاغ شد تا اطلاع رسانی بهتر صورت گیرد و فرآیند کارهای اداری آن نیز بهتر انجام شود.

وی افزود: بر این اساس 4 هزار نفر از آموزشیارانی که تا تاریخ 15 مهر 88، بیش از 67 ماه سابقه داشته اند استخدام می شوند و آموزش و پرورش مناطق نیز با این افراد ارتباط برقرار کرده و وضعیت استخدامی آنها را اعلام می کنند؛ حداقل سوابق این افراد 67 ماه و حداکثر آن 80 ماه و در موارد معدودی 90 ماه نیز هست.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تصریح کرد: احکام استخدامی این آموزشیاران پس از ساماندهی و تعیین منطقه و شروع به کار، از اول مهرماه صادر می شود.

باقرزاده اضافه کرد: بر اساس قانون، آموزشیارانی که دارای مدرک «کارشناسی» باشند، به صورت «رسمی» و افراد دارای مدرک «کاردانی» به صورت «پیمانی» استخدام می شوند؛ البته استخدام پیمانی تفاوت چندانی با استخدام رسمی ندارد اما تا زمانی که مدرک آنها ارتقاء یابد، به صورت «پیمانی» باقی می مانند.

به گفته وی، پذیرش این آموزشیاران براساس سهمیه استانی نیست و طبق سنوات کاری آنها صورت می گیرد که بر این اساس اسامی به استان ها ابلاغ شد تا هر استانی در وضعیت استخدامی آموزشیاران در آن محدوده باشد.