آرشیو دوشنبه ۲۸‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۲۷
شهرستان ها
۱۱

پرورش 20 گونه ماهی زینتی در جهاد دانشگاهی مازندران

ساری- خبرنگار کیهان:

مدیر مرکز خدمات تخصصی آبزی پروری جهاد دانشگاهی مازندران از پرورش 20 گونه ماهی زینتی در مرکز خدمات تخصصی آبزی پروری این استان خبر داد.

علیرضا قرائتی در مراسم بازدید خبرنگاران از زمین های جهاد دانشگاهی واقع در «چپکرود» اظهار داشت: در حال حاضر 20 گونه ماهی زینتی در مرکز خدمات تخصصی جهاد دانشگاهی استان پرورش داده می شود و تلاش ما بر این است که در آینده ای نزدیک پرورش گونه های خاص و با ارزش تری را که مورد پسند بیشتر بازار نیز باشد پرورش دهیم.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی مازندران دوره ای را در خصوص پرورش ماهیان زینتی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد برگزار کرده تا این افراد بتوانند از این طریق به خودکفایی برسند.

مدیر مرکز خدمات تخصصی آبزی پروری جهاد دانشگاهی مازندران افزود: در بهمن ماه سال گذشته پژوهشگران جهاد دانشگاهی مازندران به فرمول غذایی جدیدی برای ماهیان زینتی دست یافته اند که مورد تایید و استقبال پرورش دهندگان ماهیان زینتی و شیلات استان قرار گرفته است.

حمید قاسم نژاد در ادامه گفت: 4 گونه ماهی کپور، آمور، فیتوفاک و بیگ هد در آب بندان های جهاد دانشگاهی استان پرورش داده و در سطح استان توزیع می شود.

مسئول مرکز ماهیان گرمابی جهاد دانشگاهی مازندران افزود: در

آب بندان های جهاد دانشگاهی استخر 3 هکتاری را به پرورش بچه ماهیان گرمابی زیر 100 گرم اختصاص داده شده که پس از رشد به استخر 30 هکتاری منتقل می شود و در آنجا نیز به وزن ماهیان بازار می رسند در این پروسه فعالیت تحقیقاتی لازم مانند تاثیرگونه غذایی سالم بر روند رشد، محیط مطلوب رشد و تاثیرات اغتشاشات و استرس ها بر رشد نیز به اجرا درخواهد آمد.