آرشیو چهارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۳۷
فرهنگ و هنر
۵

در افتتاحیه این رویداد هنری، 5 پیشکسوت موسیقی دفاع مقدس مورد تقدیر قرار گرفتند

نوای مقاومت در تهران و کرمانشاه طنین انداز شد

آیین گشایش سومین جشنواره موسیقی مقاومت، شامگاه دوشنبه با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی موسیقی در تالار وحدت برگزار شد.

سومین جشنواره موسیقی مقاومت با ساز نواگران گروه عاشیقلار به سرپرستی عاشیق احمد ملکی و نواختن قطعه طبل جنگ آغاز شد. اجرای گروه رسالات از کشور لبنان نیز بخش دیگری از این مراسم بود که پیام مقاومت مردم آن کشور را به زبان موسیقی بازگو می کرد.

پس از این 2 اجرا، نوبت به حمید شاه آبادی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید که با اشاره به این که جشنواره موسیقی مقاومت همه اندیشه های حقیقت طلب را در برمی گیرد، تاکید کرد: موسیقی مقاومت تنها یک شاخه هنری نیست و نقش بیدارسازی دارد که غافلان را هوشیار و گوش استعمارگران را کر می کند.

او از مدیر مرکز موسیقی درخواست کرد تا جشنواره موسیقی فجر را در بخش بیداری اسلامی احیا و از گروه های برجسته کشورهای اسلامی برای حضور در تهران دعوت کند.

در بخش دیگری از مراسم افتتاحیه سومین جشنواره موسیقی مقاومت، از سیدجلال محمدیان (خواننده)، فرشید حفظی فرد (نوازنده ابوا)، رحیم بقایی (صدابردار)، احمد عزیزی (خواننده) و زنده یاد امیر بهشتی (آهنگساز و نوازنده ترمپت) تقدیر شد.

این مراسم با اجرای گروه مهرآوانوا به سرپرستی مجید اخشابی به پایان رسید.