آرشیو شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۲۷۹
سیاست
۲

خبر

اجرایی شدن تذکر رهبری در مصوبه دولت

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اعلام کرد با توجه به تذکر صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی، ممنوع شدن خرید هر نوع کالای خارجی از سوی موسسات و شرکت های دولتی در صورت وجود کالای داخلی، این موضوع در جلسه پنجشنبه شب هیات دولت که در استان همدان برگزار شد به تصویب رسید. رییس جمهوری در این جلسه تاکید کرد: «خرید کالای ایرانی بهترین حمایت و کمک به تولید کننده داخلی است.» محمود احمدی نژاد همچنین با تاکید بر لزوم پرهیز از خرید تجهیزات اضافی از سوی موسسات و شرکت های دولتی گفت: «دستور صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی شامل همه دستگاه ها و قوا می شود.»

دیدار رییس مجلس با روسای اسبق قوه قضاییه

علی لاریجانی، رییس مجلس و نماینده قم در مجلس، پنجشنبه هفته گذشته با آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی و آیت الله محمد یزدی، روسای اسبق قوه قضاییه دیدار و گفت وگو کرد که طبق اعلام قبلی این دیدار بدون حضور خبرنگاران برگزار شد. به گزارش ایلنا، این دیدارها در برنامه سفر هفته گذشته لاریجانی به حوزه انتخابیه اش انجام شد. وی همچنین با فرماندهان نیروی انتظامی استان قم نیز دیدار کرد.

قدیمی بودن تایید صلاحیت خاوری از سوی وزارت اطلاعات

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات، در پاسخ به اینکه با توجه به تابعیت دوگانه محمدرضا خاوری، مدیرعامل فراری بانک ملی، وی برای تصدی این مسوولیت تایید صلاحیت شده بود، اظهار کرد: «تایید صلاحیت وی برای خیلی وقت قبل است و قبل از اینکه من به وزارت اطلاعات بیایم، وی تایید صلاحیت شده بود، اما اینکه آن زمان تابعیت دوگانه داشته یا نه، اطلاعی ندارم.»

رونمایی از موشک کروز ظفر در آینده نزدیک

وزیر دفاع درباره آخرین دستاوردهای موشکی کشور یادآور شد: «در هفته دفاع مقدس موشک کروز قادر را رونمایی کردیم و موشک کروز ظفر را هم در آینده نزدیک رونمایی خواهیم کرد.» به گزارش فارس، سردار احمد وحیدی در حاشیه جلسه استانی هیات دولت در همدان همچنین در پاسخ به اینکه آیا پرونده خرید سامانه موشکی

اس 300 از روسیه مختومه شده یا همچنان باز است؟ گفت: «از دید ما پرونده اس 300 هنوز باز است و این موضوع تعهدی است که طرف روسی باید آن را به اجرا بگذارد، البته ما تولید بومی پدافند برد بلند را در دستور کار داریم.