آرشیو یکشنبه ۸ آبان ۱۳۹۰، شماره ۷۳۹۹
صفحه اول
۱

سیاری: گشت زنی ناوشکن جماران درآب های آزاد نمایش توان ایران است

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ماموریت های ناوشکن جماران در آب های آزاد گفت: گشت زنی این ناوشکن در بین کشورهای حاضر در آب های آزاد نشان دهنده توان جمهوری اسلامی ایران است و با هیچ وسیله دیگری نمی توان این توانمندی را به معرض نمایش گذاشت. امیردریادار سیاری که در حاشیه نمایشگاه مطبوعات در غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران حضور یافته بود در گفتگو با خبرنگار ایسنا، اظهار داشت: اولین ماموریت آب های آزاد ناوشکن جماران در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، باب المندب و دریای سرخ در حال انجام است و این ناوشکن در قالب ناوگروه شانزدهم به منطقه مورد نظر عزیمت کرده و هم اکنون در حال گشت در منطقه است.

وی از بازدید ناوشکن جماران از بندر صلاله کشورعمان خبر داد و افزود: این بازدید هم حائز اهمیت است به جهت این که اولین ناوشکن ساخت جمهوری اسلامی ایران در عرصه آب های آزاد از یک بندر خارجی بازدید کرده است و فکر می کنم دومین بازدید این ناوشکن هم از بندر جیبوتی خواهد بود و پس از آن باب المندب را پشت سر گذاشته و در دریای سرخ حضور پیدا می کند و انشاءالله در مسیر بازگشت شمال اقیانوس هند را گشت خواهد زد.

سیاری تامین خطوط مواصلاتی کشتی های تجاری و نفتکش را از ماموریت های ناوشکن جماران عنوان کرد و گفت: در حال حاضر این ماموریت برعهده ناوشکن جماران و ناو بوشهر است. ما در خلیج عدن شاهد حمله دزدان دریایی به کشتی های تجاری بودیم و حداکثر با 5 تا 6 فروند قایق به کشتی ها حمله می شد، اما در مدتی که ناوشکن به منطقه اعزام شده بود در یکی از حملات 15 فروند قایق به یک کشتی تجاری حمله کرده بودند که با آتش سنگین این ناوشکن روبرو شدند و پا به فرار گذاشتن و خوشبختانه خطوط مواصلاتی تامین شد.