آرشیو یکشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۵۵
اجتماعی
۴

رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد

ایجاد صندوق حمایت از فرصت های شغلی برای معلولان

گروه اجتماعی رئیس سازمان بهزیستی کشور همزمان با روز جهانی معلولان اعلام کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته در حوزه پیشگیری از معلولیت ها تا سال آینده بروز معلولیت در کشور به نصف می رسد.

به گزارش خبرنگار، همایون هاشمی در نشست مطبوعاتی روز گذشته که به مناسبت روز جهانی معلولان برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: در سال جاری اقدامات موثری برای کاهش عوامل بروز معلولیت ها مانند مشاوره ژنتیک و پیشگیری از معلولیت ها در مراحل ابتدایی تولد صورت گرفته که در صورت اجرا تا سال آینده معلولیت ها در کشور به نصف می رسد.

هاشمی در ادامه افزود: از دیگر اقدامات موثری که درباره معلولان در حال پیگیری است، ایجاد صندوق حمایت از فرصت های شغلی برای معلولان است، این صندوق که بزودی بودجه و امکانات و زمان آغاز به کار آن اعلام می شود، از تمام فرصت های خوداشتغالی حمایت های لازم را می کند.وی با اشاره به برخی مشکلات معلولان در خصوص توانمندسازی و مناسب سازی معابر رفت و آمدی تصریح کرد: ما معتقدیم قانون 3 درصد استخدام معلولان در سازمان های دولتی با توجه به جمعیت امروز معلولان به راستی نیازمند بازنگری است، بلکه باید بالای 5 درصد از استخدام ها متعلق به معلولین عزیز باشد.

هاشمی با اشاره به فقدان پوشش بیمه ای برای معلولان گفت: در حال حاضر یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی معلولان عدم پوشش بیمه ای مناسب است که در حال پیگیری این موضوع هستیم و طبق توافقات صورت گرفته بزودی بیمه ویژه ای برای معلولان تعریف می شود که به موجب آن بسیاری از مشکلات آنان برطرف خواهد شد.

افزایش 100 میلیون تومانی یارانه ایاب و ذهاب

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره یارانه ایاب و ذهاب معلولان گفت: یارانه های ایاب و ذهاب معلولان در حوزه های استانی واریز شده است و این یارانه امسال نسبت به سال قبل افزایش 100 میلیون تومانی داشته است. این یارانه در شهرستان ها 30 هزار تومان و در تهران 50 هزار تومان برای هر مددجو است که با رایزنی های صورت گرفته به صورت ماهیانه به کارت های آنها واریز خواهد شد.