آرشیو یکشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۵۵
تولید
۷

حضور 16 کشور خارجی در الکامپ تهران

معاون توسعه فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت از حضور 57 شرکت خارجی از 16 کشور جهان در هفدهمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) خبر داد و گفت: سازمان نظام صنفی رایانه ای به دلیل برخی محدودیت های زمانی از برگزاری نمایشگاه هفدهم انصراف داده است اما همه تلاش ما این است که نمایشگاه سال آینده همانند نمایشگاه شانزدهم توسط این تشکل برگزار شود.

به گزارش خبرنگار، محمدصادق مفتح که دیروز به همراه رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در یک نشست خبری سخن می گفت، افزود: در نمایشگاه امسال 543 شرکت داخلی و 57 شرکت خارجی از کشورهای انگلیس، فرانسه، ایتالیا، آلمان، سوئیس، هلند، کره جنوبی، نروژ، ژاپن، چین، تایوان، اندونزی، سنگاپور، کانادا، هند و روسیه آخرین دستاوردهای خود در حوزه سخت افزار و نرم افزار را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهند.

هفدهمین نمایشگاه الکامپ از 18آذر ماه به مدت پنج روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپاست. این دستاوردها در بخش های نرم افزار، اینترنت، شبکه و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات، دولت دیجیتال، سخت افزار، تجهیزات ویدئوکنفرانس، تجهیزات اداری، تجهیزات شبکه، تجهیزات جانبی و چاپگر ارائه خواهد شد. وی در پاسخ به سوالی در مورد اجرای قانون کپی رایت در جهت حمایت از توسعه صادرات نرم افزار گفت: حق تالیف و قانون کپی رایت در سطح مدیران ارشد نظام به طور جدی در حال پیگیری است و ما نیز معتقدیم در صورتی که قوه قضائیه به طور جدی تر برخورد کند محیط امن و دلگرمی خوبی برای تولیدکنندگان نرم افزار ایجاد خواهد شد.

حضور 20 کشور در نمایشگاه چاپ

رئیس اتحادیه صنف چاپخانه داران نیز طی یک نشست مطبوعاتی از حضور 90 شرکت خارجی از 20 کشور جهان در هجدهمین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته خبر داد و گفت: در این نمایشگاه که از 28 آذرماه تا اول دی ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود، 420 شرکت داخلی و 90 شرکت مطرح خارجی از شورهای آلمان، ایتالیا، ژاپن، اتریش، لهستان، انگلستان، امریکا، هلند، کره جنوبی، چین، ترکیه، هند، سوئیس، امارات، عربستان، فرانسه، سوئد، اندونزی، تونس و تایوان آخرین توانمندی ها و تکنولوژی روز در عرصه چاپ و بسته بندی را ارائه می کنند. علی نیکو سخن همچنین ابراز امیدواری کرد با تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان وزارتخانه های ارشاد، صنعت و تشکل های صنفی و صنعتی ذی ربط مسائل و مشکلات این بخش رفع شود.