آرشیو یک‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۵۵
تولید
۷

یک خط خبر

دبیر انجمن خودروسازان گفت: درباره واگذاری قیمت گذاری خودرو به تولیدکنندگان هنوز چیزی به انجمن خودروسازان اعلام نشده است. احمد نعمت بخش در پاسخ به این که سازمان حمایت اعلام کرده با انعقاد تفاهمنامه ای اختیار قیمت گذاری تمام کالاها را به تولیدکنندگان واگذار کرده است، خاطرنشان کرد: تاکنون جلسه ای در این خصوص برگزار نشده است.

به گفته وی در صورت واگذاری وظیفه قیمت گذاری خودرو به تولیدکنندگان با توجه به رقابت موجود در مکانیسم عرضه و تقاضا تعادل قیمتی صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران از نصب30 درصدی تجهیزات و قطعات در پروژه فاز دوم فولادسازی این کارخانه خبر داد. عبدالرضا رسولی اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه از ابتدای امسال آغاز شده و هم اکنون ساخت فضاهای ساختمانی این پروژه به صورت کامل به پایان رسیده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو از ماموریت رئیس جمهوری به معاون اول خود برای تعیین تکلیف قیمت سنگ آهن خبر داد. خدامراد احمدی گفت: زمانی که در این خصوص به جمع بندی رسیدیم، نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن ارائه طرح تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس ایران به این کمیسیون را تکذیب کرد. سیدحسین هاشمی با بیان این که شرکت ملی مس از مجموعه های ایمیدرو است که از واحدهای کلیدی کشور در شرایط فعلی به شمار می رود گفت: این شرکت تصمیم دارد تولیدات خود را افزایش دهد و امیدواریم این برنامه عملیاتی شود.

نخستین ترانسفور ماتور کوره پاتیلی که به دست متخصصان ایرانی ساخته شده است، روزگذشته به بهره برداری رسید.