آرشیو یکشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۵۵
تولید
۷
خبر

ممنوعیت واردات میوه در 3 نامه وزارت جهادکشاورزی قید شده بود

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به این که ممنوعیت واردات میوه را در سه نامه به مسئولان مربوطه اعلام کرده است، گفت: برخی ها مدعی هستند به رغم ممنوعیت، ثبت سفارشات میوه تا 15 ماه قابل تمدید است.

صادق خلیلیان در گفت وگو با مهر، در رابطه با این که برخی ها وزارت جهاد کشاورزی را در زمینه واردات میوه مقصر می دانند، اعلام کرد: از خرداد ماه اعلام کردیم ثبت سفارش میوه ها به هیچ وجه صورت نگیرد که در این رابطه مکاتباتی انجام شد. وی افزود: نامه هایی در تاریخ 4 و 11 خردادماه از سوی وزارت جهاد کشاورزی ارسال شد و تاکید شده بود که ثبت سفارش به هیچ وجه صورت نگیرد. وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در نامه های مورد نظر اعلام کردیم واردات میوه نیز انجام نشود به طوری که در پاراگراف آخر نامه ای در تیرماه، مجددا روی بند یک نامه 11 خرداد و 4 خرداد ممنوعیت ورود میوه ها را اعلام کردیم. وی با بیان این که وزارت جهاد کشاورزی ثبت سفارش و واردات میوه را ممنوع کرده است، گفت: طبق قانون و مقررات صادرات و واردات میوه وزارت صنعت، معدن و تجارت، وقتی سیاستی اعمال می شود که همراه با محدودیت ها و تغییرات تعرفه ای باشد حداقل دو ماه زمان با احتساب دورترین نقطه ارسال محصول با کشتی در نظر گرفته می شود.

وی بیان کرد: با این شرایط از شهریورماه مهلت های قانونی تمام شده و بدون شک نباید واردات میوه با توجه به بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی صورت می گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: مسئولان مربوطه به استناد قوانین گمرک و بازرگانی مدعی هستند ثبت سفارشات را می توانند تا 15 ماه تمدید کنند.

خلیلیان گفت: آنچه از نظر وزارت جهاد کشاورزی مورد تاکید است، واردات انواع میوه، ممنوع و تنها واردات موز دارای مجوز است.