آرشیو یکشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۵۵
ورزشی
۲۵

کسب 14 مدال رنگارنگ در نخستین روز مسابقات جهانی آیواز

نخستین روز بازی های جهانی آیواز (ویلچری و قطع عضو) در امارات با کسب 7 مدال طلا، 6 نقره و یک برنز برای تیم های دوومیدانی و وزنه برداری و شنا به پایان رسید تا نوید بخش قرار گرفتن ایران بر سکوی قهرمانی این رقابت ها باشد.

در رشته دو ومیدانی جواد حردانی که مدال پارالمپیک های پکن و آتن را هم در کارنامه دارد در این بازیها در ماده پرتاب دیسک با رکورد 45 متر و 60 سانتی متر به نشان طلارسید. سلمان آب باریکی در ماده پرتاب وزنه با رکورد 10 متر و 91 سانتیمتر مدال طلارا به گردن انداخت.

علی محمدیاری در ماده پرتاب دیسک با ثبت رکورد 42 متر بر سکوی قهرمانی ایستاد و صاحب مدال طلاشد. محمد خالوندی نیز در ماده پرتاب نیزه کلاس F58 با پرتاب 42 متر و 83 سانتی متر قهرمان شد. مرضیه صدقی در ماده پرتاب نیزه کلاس F54 موفق به کسب 725 امتیاز و مدال نقره شد. اما در وزنه برداری وزنه برداران جانباز و معلول ایران موفق به کسب یک نشان طلاو سه نقره شدند.

نادر مرادی وزنه بردار دسته 60 کیلوگرم ایران با ثبت رکورد 5/203 کیلوگرم ضمن شکستن رکورد جهان به میزان 500 گرم صاحب نشان طلاشد. وی پس از کسب عنوان قهرمانی اعلام کرد در بازیهای پارالمپیک لندن قصد دارد وزنه 205 و 210 کیلوگرم را مهار کند. یوسف یوسفی در دسته 52 کیلوگرم، امیرجعفری در دسته 56 کیلوگرم و حمزه محمدی در دسته 5/67 کیلوگرم سه نشان نقره برای کشورمان به ارمغان آوردند.

اما در روز دوم این رقابت ها در وزن 75 کیلوگرم وزنه برداری علی حسینی با مهار وزنه 224 کیلوگرم به مدال طلارسید. در همین وزن روح الله رستمی به مدال نقره رسید. در رشته شنا و در ماده 200 متر مختلط انفرادی حسن غمخوار با رکورد 2 دقیقه و 38 ثانیه ضمن ثبت رکورد ملی جدید برای ایران به مدال طلارسید. در همین ماده شاهین ایزدیار صاحب مدال نقره شد و مجتبی تراول مدال برنز را تصاحب کرد.