آرشیو یکشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۵۵
بین الملل
۲۷

خبر

حمله نظامیان آل خلیفه به عزاداران حسینی

نظامیان رژیم آل خلیفه به هیات عزاداران حسینی در منطقه المحرق یورش برده و از گاز اشک آور و باتوم برای پراکنده ساختن آنها بهره جستند. این حمله سبب زخمی شدن بسیاری از مردم و ایجاد حالات خفگی میان شماری از انقلابیون شد. مقامات رژیم آل خلیفه از زمان آغاز اعتراضات مردمی در بحرین از نیروهای افراطی شبه نظامی و نیز ارتش سعودی برای سرکوب انقلابیون استفاده می کنند.

رقابت 7 حزب روسی بر سر 450 کرسی پارلمانی

امروز میلیون ها نفر از رای دهندگان روسی برای حضور در ششمین دور انتخابات دومای روسیه به پای صندوق های رای می روند. در این دوره از انتخابات دوما، احزاب «روسیه واحد»، «کمونیست روسیه»، «لیبرال دموکرات»، «روسیه عادل»، «یابلوکا»، «راستگرا» و «میهن دوستان روسیه» برای احراز سهم خود از 450 کرسی مجلس دومای روسیه رقابت می کنند. نظرسنجی های انجام شده حاکی است که آرای حزب حاکم «روسیه واحد» وابسته به ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه در این دوره از انتخابات با ریزش چشمگیری مواجه خواهد شد و احتمال دارد 315 کرسی کنونی این حزب در دوما تا 269 کرسی کاهش یابد. طبق آمار رسمی ازجمعیت 140 میلیون نفری روسیه بیش از 108 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

کشف یک سیستم جاسوسی جدید صهیونیست ها در لبنان

حزب الله لبنان اعلام کرد که موفق شده است با کشف یک سیستم متعلق به رژیم صهیونیستی، یک عملیات جاسوسی دیگر این رژیم را در جنوب لبنان ناکام بگذارد.

حزب الله در بیانیه ای تاکید کرد که مقاومت اسلامی سیستمی تعبیه شده روی خطوط مخابراتی در الوادی میان دو شهرک صریفا و دیرکیفا (در جنوب) یافت پیش از آن که دشمن صهیونیستی موفق شود با هواپیمای شناسایی آن را منفجر کند. چندی پیش نیز رسانه های خبری از موفقیت حزب الله در کشف عوامل سازمان جاسوسی امریکا در این کشور خبر داد به طوری که برخی منابع اعلام کردند که فعالیت سیا در لبنان به حال تعلیق درآمده است.