آرشیو یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۵۹
سیاسی
۲

گزیده اخبار

سفررئیس جمهور برای شرکت در سالگرد مرحوم کردان

دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور به منظور شرکت در دومین سالگرد مرحوم کردان امروز دوشنبه به مازندران سفر می کند و در حاشیه آن نشستی نیز با مسئولان استانی خواهد داشت.

رحیمی سالگرد استقلال تانزانیا را تبریک گفت

معاون اول رئیس جمهور در پیامی به «محمد قریب بلال» معاون رئیس جمهور تانزانیا، فرارسیدن سالگرد استقلال تانزانیا را به وی، دولت و ملت آن کشور تبریک گفت. در بخشی از پیام محمدرضا رحیمی آمده است: ضمن ابراز بهترین درودها به همین مناسبت، بر اراده جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط میان دو کشور تاکید می نمایم. معاون اول رئیس جمهور همچنین با ارسال پیامی به «شیخ جابر المبارک الحمد الصباح» انتصاب وی را به عنوان نخست وزیر کویت تبریک گفت. در پیام رحیمی آمده است: امیدوارم در دوران تصدی جنابعالی روند رو به رشد همکاری های دو کشور مسلمان و همسایه، با همدلی و تدبیر، توسعه و تحکیم یابد.

در مباحث سیاسی از ایران حمایت می کنیم

«دی.پی. سریواستاوا» سفیر هند در ایران در دیدار با استاندار هرمزگان با بیان این که کشورش در مباحث سیاسی از ایران حمایت می کند، گفت: مخالفت با یکی از قطعنامه های پیشنهادی کانادا علیه ایران از جمله موارد این همراهی و حمایت سیاسی هندوستان از جمهوری اسلامی ایران است.

سفارت مجازی امریکا توطئه ای ضد ایران است

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد سفارتخانه مجازی از سوی امریکا توطئه ای جدید ضد ملت ایران است. هادی مقدسی نماینده بروجرد در گفت و گو با ایرنا افزود: ایجاد این سفارتخانه نوعی مظلوم نمایی حکام امریکا در برابر ایرانیان داخل و خارج از کشور است.