آرشیو یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۵۹
داخلی
۳

بررسی نحوه برخورد با انگلیس و تجاوز امریکا به حریم ایران در کمیسیون امنیت ملی

گروه سیاسی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیروز در نشستی فوق العاده، نحوه برخورد با انگلیس و موضوع تجاوز امریکا به حریم ایران را بررسی کرد.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی، نایب رئیس اول کمیسیون با اشاره به نشست صبح دیروز گفت: در این جلسه کیفیت برخورد با انگلیس و نوع عملکرد این کشور درخصوص کاهش رابطه مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته وی، علی آهنی معاون اروپا و امریکا و حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه در این جلسه حضور داشتند.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه از تشکیل کمیته بررسی مسائل مربوط به سفارت انگلیس و اتفاقات رخ داده در آن خبر داد.

ابراهیمی گفت: مسائل مربوط به سفارت انگلیس مورد بررسی دقیق این کمیته قرار خواهد گرفت.

در همین حال رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اعلام این که در جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اقدام اخیر امریکا در تجاوز به حریم جمهوری اسلامی ایران بررسی شد، گفت: اعضای این کمیسیون از وزارت امورخارجه درخواست کردند تا ابعاد حقوقی این مسئله را به صورت دقیق پیگیری کند. علاءالدین بروجردی درخصوص تجاوز هواپیمای جاسوسی امریکا به حریم هوایی کشورمان، اظهار داشت: از نظر مقررات بین المللی اقدام اخیر امریکا یک تجاوز آشکار به حریم فضای جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید.

وی افزود: به همین دلیل وزارت امور خارجه هم از طریق سفیر سوئیس به عنوان حافظ منافع امریکا در ایران مراتب اعتراض رسمی و شدید خود را نسبت به تجاوز آشکار امریکا به خاک کشورمان اعلام کرده است و هم طی نامه ای به دبیرکل، رئیس شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل شکایت کرده است. وی گفت: همچنین روز یکشنبه نیز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در صحن علنی مجلس به این موضوع خواهد پرداخت و ابعاد مختلف این موضوع را بررسی خواهد کرد.