آرشیو یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۵۹
اجتماعی
۴

وزیر آموزش و پرورش: همه بازنشستگان کشوری تحت پوشش بیمه طلایی قرار می گیرند

وزیر آموزش و پرورش از اجرای بیمه طلایی بازنشستگان برای همه بازنشستگان کشوری خبر داد.

حمیدرضا حاجی بابایی در مراسم انعقاد تفاهمنامه بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی، گفت: بر اساس این قرارداد یک میلیون و 100هزارنفر بازنشسته بیمه طلایی می شوند که به همراه خانواده هایشان تعداد آنها به دو میلیون و400هزارنفر می رسد.

وی افزود: همچنین براساس این قرارداد650 هزار فرهنگی بازنشسته که به همراه خانواده هایشان تعداد آنها به یک میلیون و 300 هزارنفر می رسد تحت پوشش بیمه طلایی قرار می گیرند و برای همه بازنشستگان نیز کارت بیمه هوشمند صادر خواهد شد. به گفته وزیر آموزش و پرورش بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی همچون بیمه طلایی شاغلین است و همه موارد بیمه آنها را شامل می شود. وی از صدور کارت بیمه طلایی هوشمند برای نخستین بار برای شاغلین فرهنگی خبر داد و گفت: بر اساس قرارداد جداگانه ای کارت بیمه طلایی شاغلین به صورت دوساله صادر می شود تا فرهنگیان بتوانند از تسهیلات این بیمه به راحتی و در مدت زمان بیشتری استفاده کنند.

عمادی، معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به تاکیدی که ریاست جمهوری در روز تکریم از بازنشستگان داشتند مقرر شد به منظور توسعه بیمه و فرهنگسازی بیمه به عنوان یک صنعت مهم در کشور بیمه طلایی برای بازنشستگان سراسر کشور اجرایی شود و در این رابطه قراردادی با بیمه مرکزی و بیمه ایران منعقد شده است تا همه بازنشستگان کشوری زیر پوشش بیمه طلایی قرار گیرند.

همچنین بر اساس تفاهمنامه 5 جانبه امضا شده میان آموزش و پرورش و چهار دستگاه دیگر، «بیمه طلایی» فرهنگیان بازنشسته در طول دی ماه امسال اجرا می شود. همچنین از این پس برای استفاده از خدمات بیمه طلایی به جای «برش کارت»، از «کارت هوشمند» استفاده می شود.