آرشیو یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۵۹
اجتماعی
۴

معاون راهنمایی و متوسطه آموزش و پرورش:

انتخاب رشته به پایه سال سوم راهنمایی منتقل می شود

معاون وزیر آموزش و پرورش اجرای نظام 3 3 6 را نشانه پویا بودن نظام آموزشی کشور عنوان کرد و گفت: در ساختار جدید انتخاب رشته از اول متوسطه به سوم راهنمایی منتقل شده است و براین اساس آموزش ها تخصصی تر می شود.

ابراهیم سحرخیز با اشاره به ضرورت تحول گرایی در آموزش و پرورش افزود: نظام تعلیم و تربیت همانند انسان یک نظام پویا است و همواره باید خود را با شرایط روز سازگار و متناسب کند.

وی افزود: در نظام جدید آموزشی کشور نگاه جامعی به همه مباحث آموزشی و پرورشی وجود دارد، به طوری که با استناد به نقشه جامع علمی کشور، سند درس ملی و سند تحولی آموزش و پرورش الزامات و اقتضائات آموزشی و پرورشی احصا و تدوین شده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با اجرای نظام 3 3 6 دوره آموزش عمومی 9 ساله و دوره تخصصی آموزش و پرورش 3 ساله خواهد شد، در حالی که در گذشته عملا نظام آموزشی 11 ساله بود و دوره پیش دانشگاهی سیستم آموزشی کشور را دچار اشکال کرده بود.

سحرخیز افزود: با حذف دوره پیش دانشگاهی یک سال به آموزش تخصصی افزوده می شود و با اجرای ساختار جدید دانش آموزان در پایان سال اول دوره متوسطه که همان سوم راهنمایی است انتخاب رشته کرده و سه سال دوره دبیرستان را به صورت تخصصی می گذرانند، در این صورت جایگاه دوره راهنمای تحصیلی و مشاوره احیا می شود.