آرشیو یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۵۹
توسعه
۶

بنزین هزارتومانی وجود ندارد

دبیر ستاد هدفمند کردن یارانه ها هیچ کدام از شایعات اخیر درباره قیمت بنزین را تاکید نکرد و گفت: هیچ یک از ارقام درباره بنزین مورد قبول نیست.

محمدرضا فرزین درباره مرحله بعدی آزادسازی قیمت حاملهای انرژی نیز اظهار کرد: فعلا در حال رصد نتایج مربوط به مرحله اول آزادسازی حاملهای انرژی هستیم. زمان اجرای گام دوم آزاد شدن قیمت حاملهای انرژی در حال بررسی در کارگروه تحولات اقتصادی است و هنوز زمان آن مشخص نشده است.

به گفته وی در مورد قیمت بنزین سناریوهای مختلفی مطرح شده که هیچ کدام از آنها قطعی نیست. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: طرحهای مختلفی از جمله ادامه اختصاص سهمیه و همچنین حذف کارت و یکی شدن قیمت بنزین مطرح شده که هیچ کدام از آنها قطعی نیست. دبیر ستاد هدفمندی یارانه ها همچنین قیمت 1000 تومانی بنزین را هم رد کرد.

نرخهای جدید در لایحه مالیاتی افزایش نیافته است

سخنگوی طرح تحول اقتصادی همچنین درباره طرحهای جدید مالیاتی نیز گفت نرخها درلایحه طرح تحول مالیاتی افزایش نیافته و براساس این لایحه معافیتهای مالیاتی هدفمند میشوند. فرزین درباره تغییرات ایجاد شده در اصلاحیه قانون مالیات، اظهار داشت: در این لایحه به شناخت پایه های جدید مالیاتی توجه شده است. وی ادامه داد: مالیات موضوعی مرتبط با معاش مردم است و به همین دلیل باید برای اصلاحیه این قانون با فعالان اقتصادی مشورت شود. این مقام مسئول ادامه داد: به همین دلیل پیشنویس اصلاحیه این قانون برای نظرخواهی روی سایت معاونت اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار گرفته است.

به گفته فرزین، در ماه های گذشته از نمایندگان بخشهای مختلف اقتصادی درمورد پیشنویس قانون مالیات اظهار نظرهایی دریافت شده است. سخنگوی طرح تحول اقتصادی تصریح کرد: برهمین اساس لایحه پس از اجماع نظر صاحبنظران و فعالان اقتصادی به مجلس شورای اسلامی ارائه میشود. وی با بیان آنکه در طرح تحول مالیاتی اصلاحات زیادی انجام شده، گفت: بر همین اساس نظام اجرای مالیات از روشی سنتی به شیوهای جدید و سیستمی تغییر میکند.

سخنگوی طرح تحول اقتصادی گفت: در روش جدید مودی مالیاتی بدون مراجعه به حوزه و باجه، اظهار نامه خود را به سیستم جدید ارسال میکند تا محاسبات مالیاتی نیز از این طریق انجام شود. وی ادامه داد: در روش جدید مالیاتی تمام افراد و فعالان اقتصادی باید اظهارنامه مالیاتی ارائه دهند ضمن آنکه روشهای علیالراس مالیاتی برای تشخیص مالیات تغییر میکند.