آرشیو یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۵۹
تولید
۷
بازار

جریمه 5 میلیارد تومانی دو واحد متخلف لبنی

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به هشدارهای مکرر به واحدهای لبنی متخلف و بی توجهی برخی از آنها به این هشدارها گفت: دو واحد متخلف لبنی به دلیل افزایش خودسرانه قیمت محصولات شان 5 میلیارد تومان جریمه شدند.

محمدحسن نکویی مهر گفت: با توجه به تفاهمات صورت گرفته میان سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و انجمن تولیدکنندگان لبنیات کشور مبنی بر افزایش 8 تا 10 درصدی قیمت ها در ماه های گذشته و نیز عدم اجازه افزایش قیمت به این واحدها بیش از ارقام اعلام شده، زمینه بروز بسیاری از تخلفات با توجه به سیاست های نظارتی و کنترلی بر بازار و نیز توافق مذکور از بین رفت و بر این اساس تمامی واحدهای تولیدی ملزم به رعایت قیمت محصولات تولیدی خود هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اما در این میان برخی واحدهای لبنی نیز از این ارقام تخلف کردند. وی تصریح کرد: در این راستا بازرسان ویژه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دو شرکت بزرگ تولیدکننده محصولات لبنی را به اتهام افزایش خودسرانه قیمت محصولات متخلف شناخته و در نهایت شرکت های عرضه کننده به استناد ادله قانونی، محکوم به پرداخت 4 میلیارد و 900 میلیون تومان جزای نقدی در حق دولت شدند.