آرشیو یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۵۹
فرهنگ و هنر
۹

حضور پررنگ ایران در نمایشگاه کتاب دوحه

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضور برنامه ریزی شده جمهوری اسلامی ایران در بیست ودومین نمایشگاه بین المللی کتاب دوحه قطر خبر داد.

بهمن دری در این باره افزود: سعی کرده ایم در شان و جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه فرهنگ حضور موثر داشته باشیم.

وی گفت: ایران با عرضه بیش از یک هزار و 300 عنوان کتاب ارزشمند از 60 ناشر ایرانی در شاخه های مختلف تاریخ، ادبیات، علوم انسانی، دین و هنر در این نمایشگاه حضور خواهد داشت. معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد از حضور مستقل انتشارات بوستان کتاب، فقه، ائمه اطهار(س)، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، الهدی، فرهنگستان هنر، انتشارات وزارت امور خارجه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خانه هنرمندان و احسان در سالن ایران این رویداد فرهنگی خبر داد.

معاون امور فرهنگی از حضور شش هنرمند ایرانی در کاروان فرهنگی اعزامی به محل برپایی نمایشگاه خبر داد و گفت: همچنین فعالیت های فرهنگی و هنری حوزه کودکان و نوجوانان کشور در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد.

دری همچنین از حضور و بازدید «سیدمحمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه دوحه خبر داد و گفت: همچنین چند نشست و میزگرد فرهنگی با موضوعات مختلف از جمله بیداری اسلامی منطقه و سیر صعودی رشد فعالیت های فرهنگی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.