آرشیو یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۵۹
ایران زمین
۱۱

بهره مندی جمعیت روستایی استان کرمانشاه از گاز

کرمانشاه - خبرنگار 347 هزار مشترک گازدراستان کرمانشاه از گاز طبیعی بهره مند هستند که به طور متوسط، روزانه 10 میلیون مترمکعب گازمصرف می کنند.

نقی کمالی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه تصریح کرد: هم اکنون 18 شهر و 200 روستای استان از گاز طبیعی بهره مندند که 90 درصد جمعیت شهری و 20 درصد جمعیت روستایی استان را شامل می شود.

وی درباره نحوه گازرسانی به دیگر شهرهای استان تصریح کرد: گازرسانی به شهرهای قصرشیرین، کوزران، باینگان، شاهو، هلشی و گهواره هم اکنون در مرحله اجراست و ساکنان این شهرها نیز تا سال آینده از گاز طبیعی بهره مند می شوند و ضریب برخورداری جمعیت شهری استان از گاز طبیعی به مرز 100درصد می رسد. کمالی گازرسانی به روستاها را از دیگر برنامه های شرکت گاز استان عنوان کرد و افزود: گازرسانی به 200 روستای دیگر نیز در مرحله اجراست. همچنین در سفر اخیر مقام معظم رهبری گازرسانی به 500 روستا با اعتبار 800 میلیارد ریال به تصویب رسید. با اجرای این طرح های گازرسانی، جمعیت روستایی بهره مند از گاز در استان کرمانشاه تا پایان سال 91 به میانگین کشوری خواهد رسید. مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه، گازرسانی به شهرک های صنعتی و صنایع و نیروگاه های استان را از دیگر اولویت های کاری این شرکت عنوان کرد و یادآورشد: هم اکنون 7 شهرک صنعتی در استان کرمانشاه شامل شهرک های صنعتی فرامان، بیستون، کرمانشاه، اسلام آباد غرب، کنگاور، سنقر و آب باریک صحنه به شبکه گاز متصل شده است. وی خاطرنشان کرد: گازرسانی به سایر شهرک های صنعتی استان شامل 9 شهرک روانسر، هرسین، پاوه، ثلاث باباجانی، گیلانغرب، کرندغرب، قصرشیرین، سرپل ذهاب و جوانرود نیزدردست اجراست که تا پایان امسال عملیات گازرسانی در آنها به پایان می رسد و به شبکه گاز متصل می شوند.