آرشیو یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۵۹
ایران زمین
۱۱

مسافران، هوا، راه ها و شهرها

برف و باران در شمال غرب و شمال شرق کشور

نقشه های پیش یابی هواشناسی حاکی از گذر یک موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور است که سبب بارش برف و باران در شمال غرب و سپس در ارتفاعات البرز و روز دوشنبه با شدت کمتر در شمال شرق کشور خواهد شد. در سواحل شمالی کشور نیز از دیروز شنبه بر مقدار ابرها افزوده شده و از عصر این روز بتدریج از سمت غرب بارندگی آغاز شده که شدت آن برای امروز یکشنبه پیش بینی می شود.در سایر نقاط کشور نیز پدیده غالب آسمان صاف و آفتابی بوده که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت با غبار صبحگاهی همراه است.

هوای سرد و برفی در انتظار اردبیل

اداره پیش بینی و تحقیقات هواشناسی اردبیل با صدور اطلاعیه از حاکمیت هوای سرد و برفی در قسمت وسیعی از این استان خبر داد. نقشه های هواشناسی نشانگر تغییر الگوی فشاری هوا و نفوذ هوای سرد و ناپایدار به منطقه است که سبب افزایش تراکم ابر و مه در آسمان منطقه، کاهش قابل ملاحظه دمای هوا و بارش برف در نقاط سردسیر و باران در بعضی از شهرستان های گرمسیر شمال این استان می شود. کارشناسان هواشناسی اردبیل پیش بینی کرده اند، اوج این ناپایداری ها امروز به شکل متناوب خواهد بود و با گذر این سامانه بارش زا در روز دوشنبه از روی منطقه و صاف شدن آسمان سرما و یخبندان بر منطقه حاکم خواهد شد.

تندباد و کولاک زندگی مردم مشگین شهر را مختل کرد

تندباد همراه با کولاک، زندگی روزمره اهالی شهرستان مشگین شهر را مختل کرد. اداره هواشناسی مشگین شهرسرعت تندباد که موجب شکستن شاخ وبرگ درختان و کندی عبور و مرور در جاده ها بویژه درمناطق کوهستانی شد را 70 کیلومتر در ساعت اعلام کرد. ارتفاع کولاک نیز در برخی مناطق به یک متر می رسد.

وضعیت راه ها

مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد، جاده لشگرک فشم محدوده کمرخانی واقع در استان تهران که به علت ریزش سنگ مسدود شده بود، بازگشایی شد. به گزارش این سازمان، تردد در این جاده جریان دارد.