آرشیو یک‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۵۹
سینمایی
۱۲

مدیری گویندگی می کند

مهران مدیری که او را به عنوان یکی از طنزسازهای مطرح می شناسیم گویندگی در فیلم سینمایی تهران 1500 را آغاز کرد.

مدیری در فیلم هایی چون دیدار، توکیو بدون توقف و دایره زنگی بازی کرده است و شاید هنوز برخی بازی او را در سریال باغ گیلاس هم به یاد بیاورند.

وی بیشتر به خاطر سریال های طنزی چون نقطه چین، پاورچین، شب های برره و... مطرح شده است و سریال قهوه تلخ را هم در شبکه خانگی دارد. مدیری اخیرا بازی در فیلم پل چوبی کار مهدی کرم پور را به پایان برده است.

او در تهران 1500گویندگی نقش اکبرآقا را بر عهده دارد. این انیمیشن را بهرام عظیمی کارگردانی می کند و علاوه بر مهران مدیری هدیه تهرانی، بهرام رادان، گوهر خیراندیش، مهتاب نصیرپور، محمدرضا شریفی نیا، حبیب رضایی و حسام نواب صفوی نیز در این کار حضور دارند.

نهایی سازی دیالوگ های انیمیشن سینمایی تهران 1500برای حضور در سی امین جشنواره فیلم فجر طی روزهای آینده توسط دیگر بازیگران ادامه خواهد داشت.

فیلم در ژانر کمدی است و داستان آن درباره گذشته و حال پیرمردی 160 ساله به نام اکبرآقا (مهران مدیری) است و زمان داستان 15 روز قبل از تحویل سال 1500 هجری شمسی است. در سال 1500 روبات ها در کنار مردم زندگی می کنند و آدم های پولدار می توانند با امکانات پیشرفته پزشکی تا 160 سال زندگی کنند.