آرشیو یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۵۹
سینمایی
۱۲

وصله ناجور جشنواره فیلم فجر

برخی از سینماگران معتقدند که حضور بخش فیلم های ویدئویی در جشنواره فیلم فجر، همخوانی ندارد و استقبال خوبی از آن نمی شود.

به گزارش، محمدرضا اسلاملو کارگردان سینما، یکی از این سینماگران است که اظهار کرده است: از ابتدا حضور فیلم های ویدئویی در جشنواره فیلم فجر یک وصله ناجور به حساب می آمد و من با حضور آنها بشدت مخالف بودم. انتظار می رفت که استقبال چشمگیری هم از حضور این فیلم ها نشود.

وی ادامه داده است: حضور فیلم های ویدئویی در کنار فیلم های سینمایی باعث می شد یک مسابقه ناعادلانه شکل بگیرد که مورد استقبال مخاطبان جشنواره هم نبود. مخاطبان فیلم های ویدئویی مسلما با مخاطبان فیلم های سینمایی متفاوت هستند و تعریف جداگانه ای دارند.

نمی توان این دو قشر را با هم یکی کرد.این کارگردان که سال گذشته با فیلم «جعبه سیاه» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت، اظهار کرده است: سالن های سینما که به اکران فیلم های ویدئویی اختصاص داشتند معمولا خالی بودند و این نشاندهنده این مسئله بود که فیلم های ویدئویی با فیلم های سینما قابل رقابت نیستند و اصولا حضور آنها در این جشنواره اشتباه است.اسلاملو پیشنهاد کرده است: شاید بهتر باشد که این فیلم ها در جشنواره ای جداگانه با حضور فیلم های تلویزیونی به نمایش در آیند تا با یکدیگر مقایسه شود چرا که حضور این فیلم ها در کنار فیلم های سینمایی باعث می شود کارگردانان مایوس شده و کسانی که دست اندرکار این فیلم ها هستند با رکود مواجه شوند.