آرشیو یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۵۹
بین الملل
۲۷

حزب الله لبنان مقر و هویت ماموران سیا در بیروت را فاش کرد

گروه بین الملل در اقدامی بی سابقه منابع خبری حزب الله لبنان اسناد مربوط به امریکا و مرکز فعالیت ماموران سازمان سیا در بیروت و نیز هویت برخی ماموران و رابطین آن را افشا کرد.

حزب الله لبنان در گزارشی که از شبکه خبری المنار منتشر شد برای نخستین بار اعلام کرد که سازمان جاسوسی امریکا یکی از ساختمان های سفارت امریکا در لبنان را به عنوان مقر جاسوسی خود قرار داده بود. در این گزارش اشاره شده که «دانیل پاتریک» رئیس کنونی سازمان اطلاعاتی امریکا در لبنان که به عنوان یک کارمند سیاسی در سفارت امریکا مشغول به کار است از سال 2009 وارد لبنان شده است.

در این گزارش آمده است که تعداد افسران اطلاعاتی امریکا به بیش از 1000 نفر می رسد که همگی دارای اسامی مستعاری مانند جیم، یوسف، لیزا و جونا هستند و در میان آنها زنان نیز به کار گرفته شده اند.

همچنین افسران «سیا» فعالیت هایی از قبیل به استخدام درآوردن مزدورانی از طبقات مختلف جامعه لبنان از قبیل کارمندان دولتی، عناصر امنیتی، شخصیت های مذهبی، بانکی و دانشگاهی انجام می داده اند.

همچنین فاش شده است که دستگاه جاسوسی امریکا در خلال جنگ 33 روزه فعالیت های مقاومت را رصد می کرده و اطلاعات میدانی به دست آمده را در خدمت سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی قرار می داده است. «سیا» این جاسوسان را به «موساد» معرفی و بین آنها رابطه برقرار کرده و اختیار برخی از آنها کاملا به دستگاه جاسوسی اسرائیل منتقل شده بود.