آرشیو یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۵۹
صفحه آخر
۲۸
قلم میهمان

وحدت عاشورایی

محمدجعفر بهداد

بیداری جهانیان نسبت به ماهیت زورگویان و قدرت های فریبکار، با محوریت بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه همچنان در جریان است، اما آنچه بر شوکت و زیبایی این قیام مقدس افزوده، شکل گیری وحدت مسلمین حول محور عاشورا در طول روزهای گذشته بوده است.

این «وحدت عاشورایی»، دقیقا در زمانی که رژیم واشنگتن و همپیمانان غربی اش تلاش می کنند تا تحولات منطقه را در جهت اهداف و منافع راهبردی خود مدیریت نمایند، یک شلیک موثر به کانون فتنه ضداسلامی امریکا محسوب می شود. قدرت نمایی عاشورایی امسال مسلمانان در کشورهای اسلامی و غیراسلامی، قطعا سیاستمداران خودخواه دنیا را دچار بهت و سردرگمی بیشتری نسبت به سال های گذشته کرده و بار دیگر آنان را درباره «غیرقابل پیش بینی» های محاسبات شان به فکر فرو برده است.

حماسه محرم، گویاترین نماد نشاط اعتقادی و اجتماعی دلدادگان اهل بیت و همه آزادگان جهان است که در طول تاریخ بدخواهان اسلام ناب محمدی را در ایجاد رخوت و رکود و تسلیم در جامعه هدف، همواره ناکام کرده است.

اقدام صدا و سیما در انعکاس گسترده اخبار و تصاویر مربوط به نشاط عاشورایی ملت های آزاده جهان، از وقوع یک اتفاق مبارک در جهان به نفع روند بیداری بندگان خدا در تمام نقاط دنیا و شکست ترفندهای پیچیده دستگاه های سیاسی و رسانه ای استعمارگر خبر داد.

آنهایی که از جزئیات مربوط به طراحی ها و تلاش های قدرت های زورگو و حیله گر دنیا برای تحمیق و تسلیم ملت های آزادیخواه خبر دارند، بهتر از دیگران عمق ناکامی و پریشانی دشمنان اسلام و انسان را به علت قیام های عاشورایی عدالتخواهان جهان درک می کنند. واقعیت این است که یزیدیان، هنوز از درک معنای «هیهات من الذله» و پیامدهای مقاومت عاشورایی عاجزند. وحدت عملی مخالفان مناسبات ظالمانه حاکم بر مدیریت بین الملل، بویژه در عاشورای امسال، بدون تردید برکات حیرت انگیزی خواهد داشت که براساس سنت الهی نصیب جریان توحیدی و عدالتخواه می شود.

٭ معاون سیاسی نهاد ریاست جمهوری