آرشیو دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۴
شهرستان ها
۱۱

فرصت سوزی شورای شهر کرمانشاه

سید سیاوش حسینی

از زمان انتخابات شورای اسلامی در شهرها و روستاهای کشور و حضور شوراهای اسلامی در راس مدیریت شهری، کرمانشاه از جمله شهرهایی است که شورای شهر آن با فراز و نشیب و چالش های جدی در حوزه مدیریت شهری و اجماع نظرات همراه بوده است. چنان که دربازه زمانی تشکیل سه دوره شورای شهر و روستا در کشور، کرمانشاه از جمله شهرهایی بوده است که علاوه بر عزل و نصب های متعدد شهرداران، حتی یک مورد انحلال شورا را نیز در کارنامه خود جای داده است.

گفتنی است، پس از انحلال سومین دوره شورای شهر کرمانشاه، استاندار وقت به نمایندگی از وزارت کشور مسئولیت شهرداری را هم عهده دار شد و شاید بتوان به جرات بیان داشت در این بازه زمانی فعالیت های عمران شهری باحداقل تنش دنبال شد.

اما سخن با اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه در شرایطی است که حدود چهار ماه است که این شهر فاقد شهردار است و همچنان با فرصت سوزی این شورا، آبادانی و توسعه شهر نیز دچار رکود و سستی شده است.

لذا انتظار می رود؛ در فرصت اندک باقی مانده از اعضای شورا با همدلی و همراهی و کنار گذاشتن برخی اختلاف نظرها ضمن افزایش دلگرمی مردم و شهروندان به وجود نمایندگان خود، گام های بلندی را در توسعه و آبادانی شهر بردارند. کرمانشاهی های انقلابی و متدین بیش از این لایق خدمت هستند و کرمانشاه بیش از این نیازمند توجه و توسعه است؛ لذا هر نوع سستی و کوتاهی در خدمت به مردم این منطقه در پیشگاه خداوند و پیشگاه ملت شریف این منطقه گناهی نابخشودنی است که جبران آن در گذر زمان کاری سخت و دشوار است.

کرمانشاه