آرشیو چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۷۴۳۸
فرهنگی
۶

علی دارابی: تولیدات پاک و ارزشی رسانه ملی باید در جهان الگو شود

معاون رئیس سازمان رسانه ملی در امور سیما در جمع هیئت داوران جشنواره تلویزیونی جام جم تاکید کرد: تولیدات پاک و ارزشی رسانه ملی باید در جهان الگو و عرضه شود.به گزارش روابط عمومی صدا و سیما، علی دارابی با توجه به تلاش استکبار جهانی و جهان غرب علیه ارزش های الهی و انسانی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای بسیار بزرگی دارد که صدور پیام این آرمان ها و ارزش ها ضروری است. وی با اشاره به اینکه در هیچ جای دنیا تولیدات پویانمایی دینی وجود ندارد، گفت: پویانمایی در حوزه های رسانه ملی باید به قطب تولیدات دینی دنیا تبدیل شود. دارابی با تشریح چگونگی و اهداف برگزاری جشنواره تلویزیونی جام جم گفت: این جشنواره جریان ساز، باید تولید را در سیما استانداردسازی کند و الگویی برای دیگر تولیدکنندگان آثار تلویزیونی شود.

دارابی گفت: جشنواره فرصت مناسبی برای انتقال تجارب تولیدکنندگان آثار تلویزیونی است و سنگ بنای رفیع ماندگار را برای رقابت هنرمندان در عرصه های فیلم تلویزیونی، مستند و پویانمایی، پایه گذاری می کند. معاون سیما مولفه های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر دین، اخلاق، آگاهی و امید را اصول حاکم بر تولیدات تلویزیونی توصیف کرد و گفت: تولیدات جشنواره باید نسبت معناداری با این مولفه ها داشته باشد و در بررسی آثار هم باید به این مهم توجه شود.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش آنها برای گرفتن امید از جامعه اسلامی گفت: آثار تلویزیونی باید امید آفرین باشد، به گونه ای که جامعه به گذشته خود افتخار کند و به سوی آینده با امید، بالندگی و پویانمایی حرکت کند.