آرشیو سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۵۰۲۲
دانش
۱۰

خبر

کمال گرایان به منفی بافی و افسردگی مبتلامی شوند

عضو هیات مدیره انجمن روانشناسی ایران با بیان این که مسئله حائز اهمیت برای افراد کمال گرا، نگرانی بیش از حد درخصوص ارزیابی ها و قضاوت های منفی دیگران است، گفت: کمال گرایی منفی، ریسک ابتلابه بیماری های روانشناختی را بالامی برد. دکتر حمید پورشریفی در تعریف «کمال گرایی» عنوان کرد: کمال گرایی به معنای بی نقص گرایی است. مطابق این تعریف، مسئله این نیست که فرد می خواهد به کمال برسد، بلکه می خواهد بی نقص باشد و این امر، زمینه را برای آسیب پذیر شدن وی فراهم می کند.

ریشه های ژنتیک طلاق در زنان کشف شد

در یک مطالعه جدید معلوم شد موفقیت در ازدواج یا ناکامی و طلاق به نوع ساختار ژنتیک در زنان بستگی دارد و مردها همیشه در پیوندی که به طلاق ختم می شود، مقصر نیستند. کارشناسان انستیتو کارولینسکا در سوئد ادعا کرده اند که برای نخستین بار موفق به شناسایی ژن طلاق در زنان شده اند و به این ترتیب با تشخیص ژن مزبور می توان پیش بینی کرد که کدام زنان ممکن است ازدواج ناموفق و پرکشمکشی داشته باشند. به نوشته روزنامه دیلی میل، متخصصان می گویند زنانی که این نسخه ژنی را دارند اگر هم ازدواج کنند احتمال اینکه زندگی مشترکشان به طلاق ختم شود 50 درصد بیشتر است.

آدامس خاصیت لاغرکنندگی و کالری سوزی دارد

یک متخصص تغذیه با بیان این که جویدن آدامس به لحاظ عمل فیزیکی ماهیچه های جوشی صورت و همچنین ترشح غدد بزاقی مستلزم صرف کالری است، گفت: آدامس کالری سوز و لاغرکننده است، اما نباید فراموش کرد که هیچ راهی برای گریز از رعایت یک رژیم غذایی سالم وجود ندارد و جویدن آدامس به تنهایی نمی تواند در کنترل وزن موثر واقع شود.