آرشیو سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۵۰۲۲
ایران
۱۱

ایران در ایران

ثبت نام وانت بارها برای گازسوز شدن از15 اسفند ماه

شیراز - خبرنگار مهلت ثبت نام دوگانه سوز کردن وانت بارهای با عمر کمتر از 10 سال در شیراز تا 15 اسفند ماه تمدید شد. حسام قلعه دار معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه بر اساس اعلام سخنگوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور تسهیلاتی در قالب یارانه دولتی برای دوگانه سوز کردن 100 هزار وانت اختصاص یافته اعلام کرد: تاکنون بر اساس آخرین اخبار 50 هزار مالک وانت بار در این طرح ثبت نام کرده و فقط 50 هزارنفردیگر تا پایان مهلت اعلام شده می توانند ثبت نام و از این طرح استفاده کنند. این مسئول یادآور شد: مالکان وانت بارهای با عمرکمتر از 10 سال برای شرکت در این طرح باید به شماره 3000020 پیام کوتاه ارسال کنند و یا به شماره تماس های 22947554، 22588979 و 22777646 با ستاد حمل و نقل و سوخت کشور تماس گیرند.

هفت سین دست ساخته های هنرمندان ایرانی در نگارخانه رضوان

گروه «ایران زمین» نمایشگاه هفت سین نوروزی مجموعه ای از دست ساخته های هنرمندان ایران در نگارخانه رضوان مشهد در حال برگزاری است. در این نمایشگاه دست ساخته های جمعی از هنرمندان و فارغ التحصیلان صنایع دستی با الهام از الگوها و ویژگی های هنرهای سنتی ایرانی در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد. 13 هنرمند از شهرهای تهران، کرج، تبریز، ارومیه، اصفهان و مشهد آثار خود را که با استفاده از چوب، سفال، شیشه، سرامیک، مجسمه های فلزی و زیورآلات ساخته شده به مدت 10 روز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته اند.

نصب کیوسک های اطلاع رسانی در چهار محوطه تاریخی کرمانشاه

گروه «ایران زمین» کیوسک های اطلاع رسانی در چهار محوطه تاریخی کرمانشاه نصب می شود. شهلاجواهری مسئول فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کرمانشاه با بیان این مطلب اظهار داشت: با هدف آشنایی هرچه بیشتر و بهتر گردشگران و مهمانان نوروزی با اماکن تاریخی و فرهنگی استان کرمانشاه، چهار کیوسک اطلاع رسانی در طاق بستان، بیستون، تکایای معاون الملک و بیگلربیگی نصب می شود. وی درباره ویژگی های این کیوسک های اطلاع رسانی گفت: در این کیوسک ها اطلاعات لازم درباره بناهای تاریخی فرهنگی استان به دو زبان فارسی و انگلیسی ارائه می شود، همچنین این کیوسک های اطلاع رسانی به سامانه پرینت فوری اطلاعات برای گردشگران و مهمانان نوروزی مجهزند.